Moderne internkommunikasjon



Kursarrangør: Webgruppen
Sted: Rett ved Oslo Sentralstasjon
          Oslo, Sentrum
Kursadresse: Strandgaten 19, 0152 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 – 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 4.980
Neste kurs: 10.12.2019 | Vis alle kursdatoer

Dette er kurset for deg som ønsker å ta internkommunikasjon på alvor, i både digitale og analoge kanaler. Internkommunikasjon er et viktig virkemiddel for å bygge bedriftskultur, lojalitet og samhold, foruten å nå de forretningsmessige målene for virksomheten.

I moderne internkommunikasjon er intranettet sentralt, og sosiale medier gir rammer for omdømmebygging og speiling til internkulturen. Dette kurset er for deg som arbeider med intranett og internkommunikasjon til daglig, og ønsker å ta de nye mulighetene i aktiv bruk.

Hvordan lage intern-nyheter som fenger:
• Hvordan finne de gode historiene internt i bedriften?
• Hyppighet, frekvens og segmentering for intern-nyheter.
• Hvilke saker egner seg?
• Når og hvordan gjengi nyheter fra eksterne kilder.

Få ideer fra verdens beste intranett
• De 10 beste intranettene i verden, kåret av Nielsen Norman Group
• Årets trender innen intranett-kommunikasjon.
• Fellestrekk ved de beste intranettene

Endrings- og krisekommunikasjon
• Hvordan håndtere endrings- og krisekommunikasjon i digitale kanaler
• Det stormer rundt selskapet i sosiale medier – hva gjør du?
• Hvordan skape trygghet internt og eksternt

Internkommunikasjon i sosiale medier
• Slack, Facebook at Work og andre sosiale verktøy for internkommunikasjon
• Bør kolleger være venner på Facebook?
• Hva trengs av sosial funksjonalitet på intranettet?

Regler og rutiner for digital internkommunikasjon
• Hva trengs av verktøy og rutiner?
• Systematisk arbeid med innholdsskaping og spredning
• Årshjul og standarder


Kursleder : Nina Furu
Nina er en veteran innen norsk webkommunikasjon, Hun har vært nettredaktør for en rekke nettmagasiner og portaler, og startet Nettredaktørskolen i 2003. Hun rådgir flere av landets største nettsteder, sitter i forskjellige nasjonale fagfora, og har skrevet flere av de fagbøkene som brukes i utdannelser innen webkommunikasjon og sosiale medier på norske høyskoler. Til daglig er hun partner i Webgruppen og holder kurs og foredrag i inn- og utland.

Målgruppe for kurset

Dette kurset er for deg som arbeider med intranett og internkommunikasjon til daglig, og ønsker å ta de nye mulighetene i aktiv bruk.
Etter kurset skal du være i stand til å drive effektiv internkommunikasjon i

Kursmateriell

Prisen inkluderer materiell (kurspresentasjon) og lunsj.