I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr kurs i arbeidsmiljøkonflikter, forebygging, forståelse og håndtering. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr nettkurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr fagdag for ambulansepersonell - konflikthåndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Hvordan kan du møte aggresjon og vold på din arbeidsplass på en best mulig måte? Ansatte i helse- og omsorgstjenesten opplever økning i volds- og trusselsituasjoner - særlig innen psykiatri / rus, demensomsorg, miljøarbeid, barnevern, NAV og krisesenter.
Vi tilbyr kurs i håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold på arbeidsplassen er skremmende for alle. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold eller andre krisesituasjoner, er skremmende og kan være traumatisk. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Vi tilbyr nettkurs om håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr innføringskurs i konflikthåndtering. Alle mennesker vil i løpet av sitt yrkesaktive liv oppleve fastlåste og vanskelige situasjoner. Hvordan kan man kommunisere på en måte som fremstår som empatisk og trygg, og som bygger ned den andres fiendebilder, triggere og økte frustrasjoner.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, vold og trusler. Bevisstgjøring rundt konflikthåndtering er nødvendig for å minimere risikoen for at vanskelige situasjoner ender opp med utøvelse av vold.
Forebygging og håndtering av konflikter i en krevende skolehverdag. Målsettingen med dette utdanningsløpet er først og fremst å gi gode og tidsriktige verktøy til en skolesektor som er under kontinuerlig press fra samfunnet - på alle nivåer.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering i arbeidslivet. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter. Konflikt er ikke uenighet! Konflikter dreier seg om måten vi er uenig på.
Kurset skal sette deltakeren i stand til å kunne forstå grunnprinsippene for konfliktfaglig mekling, og hvordan man gjennom en mekler kan forebygge og håndtere fastlåste situasjoner. Målet er å skape et rom for dialog med trygge rammer og hvor det oppnås d-eskalering og harmonisering.
Vi tilbyr kurs om RESIMA - ressurser i møte med aggresjon. Kurset tar sikte på å gi arbeidstakere grunnleggende innsikt i hvordan en kan møte aggresjon og vold på sin arbeidsplass på best mulig måte.
Vi tilbyr nettkurs om trygghet i arbeidslivet - hvordan jobbe systematisk med forebygging og håndtering av vold og trusler. Kurset gjennomføres som et digitalt kurs med 2 x 3 timer. En økt med voldsforebygging og en delt økt med risikovurdering og rutineetablering.
Vi tilbyr kurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr nettkurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr kurs om vold og trusler på arbeidsplassen - forståelse, forebygging og håndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering for bedrifter. Konflikter og aggressive personer i ditt arbeidsmiljø kan medføre både ubehag og usikkerhet for dine ansatte. Gjennom vårt kurs i konflikthåndtering blir du i stand til å forebygge og håndtere konfliktsituasjoner på en god måte.
Vi tilbyr kurs om digitale bevis i sivile saker. Om presentasjon av digitale bevis for retten og håndtering av det digitale aspektet ved bevistilgang i sivile saker. Den digitale tidsalderen gjør at vi i økende grad etterlater elektroniske spor og bevis som kan være relevante for tvistesaker.
Vi tilbyr kurs om diskrimineringsjuss og saker for diskrimineringsnemnda. Kurset gir innføring i og god oversikt over et etter hvert omfattende regelverk innenfor likestillings- og ikke-diskrimineringsarbeidet.
Vi tilbyr kurs med en innføring i Luganokonvensjonen. Målet med kurset er at deltakerne skal få kunnskap om Luganokonvensjonens betydning for internasjonale tvistesaker og en oversikt over de sentrale regler tilknyttet verneting og anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer.
Vi tilbyr kurs om HMS og håndtering av varslingssaker. I dette formiddagskurs går vi grundig gjennom HMS-reglene og ser nærmere på hvordan arbeidsgivere skal sikre et forsvarlig arbeidsmiljø og kravene som stilles til en korrekt håndtering av varslingssaker.
Vi tilbyr kurs om HMS, varsling og #MeToo. Kurset gir en grundig gjennomgang av viktige temaer innen arbeidsmiljø og håndtering av varslingssaker, med spesielt fokus på saker om seksuell trakassering. Kurset er delt opp i to deler.
Hvordan håndtere utfordrende personalsaker. Oppsigelsessaker grunnet samarbeidsproblemer, mangelfulle arbeidsprestasjoner og illojalitet. Med økt fokus på ansattes rettigheter og plikter, er det viktig for både HR-profesjonelle og juridiske rådgivere å holde seg oppdatert på disse temaene.
Vi tilbyr kurs om hvordan lykkes med din første voldgiftsak - unngå kostbare feil. Kurset vil gi deltakerne de nødvendige kunnskapene til å håndtere en voldgiftssak på en god måte, og unngå kostbare feil.
Vi tilbyr kurs om håndtering av #Metoo / seksuell trakassering i arbeidslivet. I dette ettermiddagskurs fokuserer vi spesielt på arbeidsgiveres håndtering og vurdering av saker som omhandler #Metoo. Vi ser på de rettslige rammene som gjelder ved vurdering av saker om seksuell trakassering.
Vi tilbyr kurs om håndtering av varslingssaker og andre uønskede hendelser - complianceutdanning modul 5. Compliance og risikostyring er allerede en viktig funksjon i mange virksomheter i dag grunnet stadig økende lovkrav og forventninger.
Vi tilbyr kurs om intervjuteknikk i varslingssaker. Intervjuteknikk som ledd i undersøkelser eller gransking av varslingssaker. Reglene om varsling tar sikte på å avdekke og vurdere påstander om kritikkverdige forhold i virksomheten.
Vi tilbyr kurs om mekling for å løse tvister - slik løser du saken på nøytral grunn. Mekling er en stadig mer populær tvisteløsningsmekanisme. Både rettsmekling og utenrettslig mekling brer om seg.
Vi tilbyr innføringskurs om mekling for å løse tvister. Dette kurset er en del av et heldagskurs, som også tilbys som halvdagskurs. Dette innføringskurset i mekling vil gi deg en forståelse av hva mekling er og hvordan det fungerer som en tvisteløsningsmekanisme.
Vi tilbyr kurs om mekling for å løse tvister - spesialist. Slik løser du saken på nøytral grunn. Dette spesialiserte kurset er rettet mot juridiske fagpersoner, samt meklere som ønsker å forbedre sine ferdigheter innen tvisteløsning ved mekling.
Vi tilbyr kurs om praktisk strafferett - strategiske valg fra første klientkontakt til prosedyre. Kurset retter seg mot praktisk håndtering av straffesaker og andre saker hvor enkeltpersoner er mistenkt / siktet eller saker hvor personer er i konflikt med offentlige instanser.
Vi tilbyr kurs om varsling - identifisering og håndtering av varslingssaker. Reglene om varsling tar sikte på å avdekke kritikkverdige forhold i virksomheten. Kritikkverdige forhold favner bredt og kan knytte seg til alt fra virksomhetskritisk informasjon på avveie til den enkeltes arbeidsmiljø.
Vi tilbyr kurs om hvordan løser vi konflikter for bedrifter. De aller fleste arbeidsgivere opplever samarbeidsproblemer eller andre konflikter på arbeidsplassen. Det kan være alt fra misforståelser som er lette å rydde opp i, til alvorlige samarbeidsproblemer over lang tid.
Vi tilbyr foredraget Å herske og beherske – om hersketeknikker. Har du opplevd å bli overkjørt eller latterliggjort, blitt kalt «lille venn», eller har viktig informasjon bevisst blitt holdt unna deg? Da har du sannsynligvis blitt utsatt for en hersketeknikk.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i konfliktdempende kommunikasjon for bedrifter. Dette kurset vil gi deg både tankevekkere, økt selvinnsikt og praktiske verktøy til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjoner mellom mennesker. Gjør deg klar til å se, unngå og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering på arbeidsplassen og ellers i livet som webinar! Lær konfliktdempende språk! Av og til kan vi alle bli oppfattet som vanskelige. Ofte skyldes det måten vi kommuniserer på.
Vi tilbyr kommunikasjon og konflikthåndtering. Spiller det noen rolle hva vi sier? Kan vi forebygge vold og aggresjon ved hjelp av hva vi sier - eller handler det ganske enkelt om god kundebehandling.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering. Uenighet og konflikter oppstår fordi vi mennesker er ulike. Håndtert på riktig måte kan konflikter være en kilde til utvikling, læring og tettere relasjoner.
Vi tilbyr kurs i arbeid i trusler og vold på arbeidsplassen Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt.