I kategorien medarbeider og medarbeidersamtale finner du kurs i behandling og inkludering av medarbeidere. Kurs i medarbeidersamtaler fokuserer gjerne på hvordan denne samtalen kan brukes som ledd i å skape forandringer/forbedringer og eventuelt øke prestasjonene hos den enkelte ansatte og for bedriften som helhet. God medarbeiderutvikling kan være avgjørende for å holde en stabil og kompetent arbeidsstyrke.
Vi tilbyr digitalt kurs om den vanskelige samtalen. Hvorfor er noen samtaler så mye vanskeligere enn andre, og hvordan skal du håndtere dem? Det lærer du i dette kurset med Anne Marie Saxlund.
Vi tilbyr digitalt kurs om den vanskelige sykefraværssamtalen. I dette kurset lærer du hvordan du gjennomfører profesjonelle og trygge samtaler som gjør at folk forblir i jobben og at sykemeldte kommer raskere tilbake.
Vi tilbyr digitalt kurs i medarbeidersamtalen 2.0 som har nye grep og metoder du kan bruke for å få mer ut av medarbeidersamtalene. Både forberedelser og oppfølging fungerer best når individet tas på alvor og alle forstår at det dreier seg om en medarbeidersamtale - og ikke en ledersamtale.
Slik håndterer du ansatte som gir deg hodebry! De fleste typer fravær i et arbeidsforhold er relatert til sykdom, ferie eller permisjoner. Hva med ansatte som har hyppig fravær eller fravær som det er grunn til å stille spørsmål ved?
Er du en leder som opplever hverdagene som fullbooket med kunder og daglig drift? Har du ofte dårlig samvittighet fordi oppgavene som leder kun kommer på toppen av alt annet? Opplever du at utallige teorier om hvordan ledelse skal og bør utføres, ikke passer for deg og din virksomhet?
Vi tilbyr kurs om den krevende samtalen for bedrifter. På dette kurset vil du få verktøy og trening i å mestre viktige og vanskelige samtaler. Du vil få innblikk i enkle metoder og lære deg hvordan du håndterer vanskelige situasjoner med større personlig trygghet og styrke.
Medarbeidersamtaler som lederverktøy! Mange ledere opplever medarbeidersamtaler som et pliktløp, som de må gjennomføre fordi det er en del av lederjobben. Mange utsetter samtalene i det lengste, fordi de har annet å gjøre.
Slik håndterer du utfordrende personalsamtaler og møter kompliserte situasjoner på en tydelig og profesjonell måte. Hvordan håndterer du utfordringer rundt konflikt og samarbeidsproblemer, lav arbeidsmoral eller uakseptabel væremåte?
Bedre samspill gir økt lønnsomhet. Selvinnsikt, selvmestring og profesjonelle relasjoner gjennom bruk av Kjernekvadranten. Utforsk dine styrker og ressurser! Bli kjent med hva som karakteriserer deg og gi deg selv muligheten til å forstå hvordan du oppleves.
Vi tilbyr kurs i medarbeidersamtalen. Få bedre grep på tilrettelegging, gjennomføring og oppfølging. Enkle grep som bidrar til større drivkraft, arbeidsglede og motivasjon:
Vi tilbyr kurset Medarbeidersamtalen 2.0 Noen leder- og medarbeiderverktøy er viktigere enn andre. Medarbeidersamtalen er et slikt verktøy. Til tross for viktighet har dette verktøyet blitt misforstått og dårlig håndtert i Norge, kanskje det mest forsømte lederverktøyet i Norge.
Vi tilbyr kurs om effektive medarbeidersamtaler for bedrifter. På dette kurset vil du lære om hvordan du gjennomfører effektive medarbeidersamtaler, der du som leder både har fokus på gode prestasjoner og godt samarbeid med de du leder.