Vi tilbyr kurs om elever med stort læringspotensial. Hvordan kan vi legge til rette for elever med stort læringspotensial? Tradisjonelt har forestillingen vært at elevene med stort læringspotensial er de flinke eller evnerike elevene.
Innhold:
Imidlertid kan disse elevene utmerket godt innta rollen som klassens klovn, argumentasjonskonge, eller lærerkorrektør. Atferden kan forårsakes av at eleven føler undervisningen foregår med håndbrekket på. Dette kurset tar opp hvordan vi kan gjenkjenne disse elevene, og gir deg ulike strategier for å ivareta dem innenfor klasserommet.
Agenda:
• Hvordan kan lærere gjenkjenne elever med stort læringspotensial i klasserommet
• Strategier for tilpasset opplæring og differensiering i ulike fag
• Konkrete eksempler og innspill som kan komme til nytte i hverdagen
• Underyting
• Sosioemosjonelle behov
Kursholder: Kari Kolberg
Kari Kolberg er utdannet lektor og har en Master i tilpasset opplæring fra Høyskolen i Hedmark. Siden 2011 har hun arbeidet svært aktivt med å spre kunnskap om temaet evnerike barn, gjennom fagbloggen Krumelurebloggen.no, kurs og foredrag. Hun er til daglig lærer i Bærum og er dessuten ansatt som Bærums spesialkonsulent når det gjelder elever med stort læringspotensial. Kari Kolberg sitter i styringsgruppen for Nordisk talentnettverk og er representant i Norge for European Council for High Ability og World Council for Gifted and Talented Children.