I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr et gratis kurs om varsling. Dette kurset er en gjennomgang av varslingsrutiner, krav og rettigheter. Dette kurset er både for arbeidsgiver og for arbeidstaker.
Kurset skal bidra til styrking av den enkelte ansattes kompetanse i møte med situasjoner hvor vold og trusler kan skje eller skjer. Kurset har som utgangspunkt at gode vurderinger og økt kunnskap om vold og aggresjon skal kunne forebygge eller trappe ned situasjoner med konflikt.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering for ledere. Opplever du “vanskelige kollegaer” eller fastlåste konflikter på arbeidsplassen? Hva kan bidra til å eskalere eller dempe konflikter, og hva handler konflikten egentlig om? Hvem skal man ev. involvere, og hvordan kan vi kommunisere godt i konflikter?
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs i konflikthåndtering for ledere. Opplever du fastlåste situasjoner og vedvarende gnisninger på arbeidsplassen? Konflikter er en kilde til økt sykefravær, turnover, og produktivitetslekkasjer, som koster norske bedrifter store beløp hvert år.
Mange arbeidstakere opplever å bli utsatt for vold og trusler om vold i forbindelse med sin jobb. Arbeidsgiver plikter å sette tema på dagsorden og jobbe aktivt for å forebygge helseplager som følge av belastningen. Det å tenke på å bli utsatt, er en belastning i seg selv.
Lær å håndtere konflikter effektivt og skape et bedre arbeidsmiljø. John Brenne gir deg verktøy for kommunikasjon, mekling og emosjonell intelligens – slik at du løser konflikter konstruktivt.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering, ledertrening for bedrifter. Konflikter er ressurstappende, demoraliserende, kulturnedbrytende og reduserer produktivitet og konkurransekraft. Alle bedrifter opplever konflikter, forskjellen ligger i hvordan dere takler konfliktene.