I kategorien strategi og forretningsmodell finner du kurs og opplæring i bruk og implementering av forskjellige strategier og forretningsmodeller. Det finnes like mange strategier som det finnes bedrifter. Din organisasjons suksess er avhengig av hvor vellykket den valgte strategiske plattformen blir implementert og konkretisert. Strategikursene her tar for seg sammenhengen mellom strategi, taktikk og handling. Ta kontakt med oss hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Vi tilbyr 2 dagers kurs i Boardbrains styrekompetanseprogram i styreledelse, 4 styreseminar intensivversjonen. Dette er et styreutdanningsprogram av grunnleggende art, som består av 4 styreseminar som samlet gir en helhetlig grunnlagsplattform for forståelse av styrer, styrerollen og styrers arbeid.
Vi tilbyr kurs med Boardbrains styrekompetanseprogram i styreledelse, 4 styreseminar - originalversjonen. Dette er et styreutdanningsprogram av grunnleggende art, som består av 4 styreseminar som samlet gir en helhetlig grunnlagsplattform for forståelse av styrer, styrerollen og styrers arbeid.
Vi tilbyr styreseminar nr 1 - om styrerollen og styrelederrollen. Dette kurset representerer et selvstendig grunnkurs i styrearbeid, og samtidig videregående på den måten at det tar utgangspunkt i deltakernes ståsted og situasjon, og dermed deres egen erfaring.
Vi tilbyr styreseminar nr 2 - om ressurser og mangfold - det aktive styret. Vi setter søkelys på betydningen av menneskene selv som er i styret. Styrearbeid dreier seg om mennesker, og personlige egenskaper og væremåte kan spille betydelig inn på hvordan styret utøver sin rolle og funksjon.
Vi tilbyr styreseminar nr 3 - om økonomi og strategi for styremedlemmer. Her poengteres og belyses økonomiforståelse nødvendig for styret, relatert bl.a. til boken «Håndbok i økonomi for styremedlemmer». Eksempler gjennomgås. (Standal & Søland, Universitetsforlaget).
Vi tilbyr styreseminar nr 4 - om fremtidens styre. Her fokuserer vi på hvordan selskapets ledelse og styre kan bidra til å skape et fremtidsrettet, effektivt og verdiskapende styrearbeid.
Trenger flere enn 5 – 7 personer i din bedrift det samme kurset? Da lønner det seg å gjennomføre et bedriftsinternt kurs.
Kurset gir deg kunnskap og kompetanse om de ulike rollene i styret.
Tidligere kurs i FNs bærekraftsmål. Vårt kurs i FNs bærekraftsmål har fått ny drakt. Kurset lærer deg hvordan du kan benytte eksisterende ledelsessystem og systemtankegang i bærekraftsarbeidet.
Vi tilbyr kurs i bærekraftsrapportering etter GRI standarden. Bærekraftrapportering handler ikke bare om rapporter. Det handler om å utnytte informasjon for å utvikle strategier og måle prestasjoner.
Vi tilbyr kurs om LOTO innføring som e-læring. Dette kurset er ment som en innledning til intern opplæring i egen virksomhet, der ansatte lærer om strategi, kartlegging, prosedyrer, maskiner, utstyr og ikke minst plassering av oversiktskart og utstyr / hjelpemiddel.
Små og mellomstore virksomheter er vel så sårbare for tap av kompetanse og mangel på utvikling som større virksomheter. La oss bistå din virksomhet med både kartlegging, utvikling og gjennomføring av smarte tiltak.
Gjennom to morsomme og lærerike dager, vil du få hands-on erfaring med verdens mest effektive og gjennomtenkte workshopøvelser og innovasjonsmetoder. Du vil lære hvordan du løser komplekse kreative problemer, og skaper konkret fremdrift. Påmeldingside: https://www.lope.design/design-sprint-kurs
På 2 dager vil du lære hvordan du skal gjennomføre en Design Sprint med ditt team. Det vil ikke være et tung teoretisk kurs, men en praktisk og team-basert workshop. Vi gjør fortiden våre sprinter online. Snart vil vi tilby online kurs i workshop design og fasilitering. Mer info om dette kommer.
Vi tilbyr kurs i strategisk innkjøpsledelse. For å lykkes med effektiv ressursbruk ved innkjøp kreves det en ledelse som organiserer og tilrettelegger for at gevinster skapes og synliggjøres.
Mange bedrifter snur strategiplanen fra året før, og fortsetter i gamle spor. «Det går så bra her hos oss» er et kjent utsagn. I dagens konkurransesituasjon kan det være utilstrekkelig. Nye konkurrenter kan dukke opp med alternative produkter og tjenester.