Vi tilbyr bachelor i innovasjon og forretningsutvikling. Vil du bidra til å skape historie? Med en bachelor i innovasjon og forretningsutvikling får du kunnskapen du trenger for å skape morgendagens løsninger, tjenester og produkter.
							
							
                            
							
								Innhold:
Du lærer hvordan en idé blir til innovasjon, ved hjelp av ulike teorier, teknikker og metoder. Innovasjon er hjørnesteinen i en bærekraftig økonomisk vekst og velstand. De virksomhetene som setter innovasjon i sentrum av sin virksomhet, som bygger en innovasjonskultur fra bunn til topp, fremstår helt klart som de mest betydningsfulle i vår tid. For å bygge en innovativ kultur trengs mennesker med bred kunnskap og relevante ferdigheter. Innovative mennesker kobler sammen nye løsninger for å løse morgendagens komplekse utfordringer, problemer og å utnytte mulighetsrom i markedet.
Bachelor i innovasjon og forretningsutvikling er skreddersydd for deg som ønsker å jobbe med å formulere, utvikle og kommersialisere innovative idéer. Gjennom nysgjerrighet, empati, lidenskap og driftighet vil du lære å finne en idé, utvikle og teste den. For så å implementere og argumentere for et ferdig produkt eller løsning innenfor rammene av en organisasjon. Etter studiene vil du kunne jobbe innenfor etablerte organisasjoner og ha kunnskaper og ferdigheter til å utfordre det bestående, forstå og drive innovasjonsprosesser med eller for brukere og andre interessenter.
Du vil kunne bidra til å skape bærekraftige og kreative organisasjonskulturer og ha rollen som endringsagent på din fremtidige arbeidsplass. Du vil også ha mulighet til å velge praksis, utveksling eller et valgemne på fjerde semester. Dette gir deg verdifull praktisk erfaring, som sammen med teorien du lærer gjør deg rustet for arbeidslivet. Med base i sentrale økonomisk-administrative fag og spesialisering mot innovasjonsfag får du en solid faglige tyngde.
Du vil blant annet innom:
•	Markedsføring og forbrukeratferd
•	Innovasjonsstrategi
•	Bedriftsøkonomi og samfunnsøkonomi
•	Design Thinking og Co-creation
•	Organisasjon og ledelse
•	Kreativ problemløsning
•	Statistikk og analyse
•	Metoder og teknikker for å realisere idéer
Program:
1. semester:
•	Innovation Essentials (IES1100)
•	Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
2. semester:
•	Organisasjon og ledelse (OOL1101)
•	Visual Analytics (PGR110)
•	Å starte ny virksomhet (ÅSN1104)
3. semester:
•	Bedriftsøkonomi (BØK2101)
•	Innovasjonsstrategi (IVS2100)
•	Samfunnsvitenskapelig metode (SVM1100)
4. semester:
•	30 SP valgfrie emner, eller internasjonal utveksling, eller praksis i bedrift (VAL999-30B)
5. semester:
•	Co-creation (CCR3100)
•	Design Thinking (DTH3100)
•	Samfunnsøkonomi (SAM3100)
•	Statistikk og analyse (SOA3100)
6. semester:
•	Bacheloroppgave (BCR3103)
•	Innovation and sustainability (IAS3100)
•	Innovative organisasjoner (INO3100)
Undervisningsformer:
Bachelorprogrammet legger opp til selvstendig arbeid, tilstedeværelse og deltakelse fra deg som student. Gjennom studiet brukes casestudier for å virkeliggjøre de ulike emnene. I tillegg til tradisjonelle undervisningsformer, som forelesninger og gruppearbeid, legges det vekt på studieformer som krever aktiv innsats gjennom engasjement og innlevelse fra deg som student.
Det kan være:
•	Faglige diskusjoner 
•	Caseoppgaver 
•	Prosjektoppgaver 
•	Workshops 
•	Bedriftspresentasjoner
Utover egeninnsats får du veiledning både fra faglærere, bibliotekarer, studentveiledere og du kan få hjelp via digitale læringsressurser. 
Målgruppe for kurset:
Dette studiet er for deg som vil utvikle innovative idéer og skape verdi for mennesker, virksomheter og samfunn
Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
•	Generell studiekompetanse
•	Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
•	Realkompetanse
Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen