I kategorien lederkurs og lederutvikling finner du kurs for ledere over hele landet. Alle vet at god ledelse er avgjørende for en velfungerende virksomhet. Temaene og valgmulighetene for slike kurs er derfor mange. Her finner du ledelseskurs som for eksempel; lyttekurs for ledere, teamutviklingskurs, møteledelse, strategisk lederskap, lederkurs i DISK modellen, personalledelse, lederkurs for frivillige organisasjoner, toppledertrening, ledelseskurs for kvinner osv. Vi gjør oppmerksom på at kurs i Lederstiler og lederroller og Lederkurs for nye ledere har egne kategorier. Ta kontakt hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Vi tilbyr kurs om GDPR i ledelsessystemet for bedrifter. Vi viser hvordan man praktisk kan håndtere de nye personvernreglene i organisasjonens ledelsessystem. Det du trenger å vite på én dag! EUs nye personvernregelverk ble innført 2018.
Vi tilbyr kurs om prosesskartlegging og verdistrømsanalyse (VSA/VSM) for bedrifter. Kurset passer for deg som ønsker å lære en systematisk metode for prosessoptimalisering. Du lærer verktøy og metoder for prosessoptimalisering ved hjelp av prosesskartlegging og verdistrømsanalyse.
Vi tilbyr kurs om arbeidsrett for HR og ledere. Praktisk rettet kurs i arbeidsrett for å få oversikt over regulering som gjelder ansatte i virksomheten, og kjenne til de mest sentrale emner som ofte er aktuelle.
Vi tilbyr kurs om kvalitetsledelse - grunnleggende kurs om kvalitet og forbedring. Nå kan du endelig utvikle kulturen i teamet ditt, få til kontinuerlig forbedring, bruke prosesstankegang og bli mer flyteffektiv, og dermed levere bedre kvalitet på en kostnadseffektiv måte.
Vi tilbyr kurs om kvalitetsledelse - prosessbasert styringssystem. Fra tunge prosedyrer til lettbente prosesser. Stadig flere virksomheter tar steget over til et prosessbasert styringssystem. Det har vært anbefalingen fra kvalitetsstandarden ISO 9001 i over 25 år.
Vi holder kurs om kvalitetsledelse: selvledelse - mer gjort med mindre innsats. Formålet med kurset er å gi deg innsikt i betydningen av selvledelse, slik at du kan ta initiativ, ta ansvar og lede deg selv til suksess.
Vi tilbyr kurs om ledelse, forbedring og kommunikasjon - ESG sertifisering modul 5. Dette kurset er en del av vårt femmodulers ESG-sertifiseringsprogram - et omfattende opplæringsprogram som gir deg verktøyene du trenger for å bli ESG-kompatibel.
Velkommen til workshop med Sebastiano Lombardo hvor du vil lære en strukturert og kreativ metode for problemløsning gjennom dialog og verktøyet “de seks tenkehattene” av Edward de Bono.
Vi tilbyr Dialogisk lederskapsprogram - Kunsten å skape mening sammen. Dialogisk lederskapsprogram tar utgangspunkt i Flux sin dialogiske metode for å jobbe med andre mennesker, inkludert å generelt videreutvikle sine lederegenskaper og spesifikt fasilitere dialog i grupper.
Vi tilbyr Dialogkurs: De som lytter, flytter verden. Fordypningskurs i samarbeid med Nobels Fredssenter Ønsker du lære hvordan du kan bruke dialog som et verktøy for å skape mer forståelse, utjevne motsetninger og håndtere konflikter?
Dialog er kommunikasjon hvor hensikten er å skape mening sammen, utforske individuelle og kollektive forutsetninger, ideer, tro og følelser som styrer samhandlingen. Det er er først og fremst en form – en måte å snakke på, en måte å forholde seg til den andre på der det ikke er viktig å bli enige.
Forskning har dokumentert at utviklingen av effektive ledergrupper, høyt presterende team, prestasjonskultur og innovasjonskultur bygger på noen felles prinsipper. Vi har samlet disse i et program hvor målet er å skape og gjenskape viktige prestasjoner på et stadig bedre nivå.
I dette kurset avslører vi hemmeligheten bak naturlig autoritet, styrker din gjennomslagskraft i hverdagen og gir deg innsikten du trenger for å møte de daglige utfordringene som leder, samtidig som du fremmer et positivt arbeidsmiljø og oppnår organisasjonens mål.
Oppdag din unike lederstil og lær hvordan du kan hjelpe dine medarbeidere til å lede seg selv i en krevende hverdag. Vi bruker JTI som gir deg et solid rammeverk for å forstå dine personlige styrker og utviklingsområder, essensielt for effektiv selvledelse og personlig vekst.
Dette er programmet for deg som vil hjelpe dine medarbeidere til å lære raskere enn konkurrentene. Du vil få innsikt i coachende lederstil og en dyp forståelse av de 6 viktigste spørsmålene som du kan bruke for å coache dine medarbeidere.
Tillitsbasert ledelse handler om å hjelpe medarbeideren til å lede seg selv i en kompleks og krevende hverdag hvor endringene står i kø.
Vi tilbyr kurs i Lean Grønt belte sertifisering. På grønt belte får du dypere kompetanse i Lean som gir forutsetninger til å skape flyt og være en aktiv pådriver for forbedringsarbeid i din virksomhet. Kurset er påbygning fra gult belte og varer i 4 dager. Neste steg er svart belte.
Vi tilbyr Lean Gult belte sertifisering. På gult belte får du forståelse av grunnelementer i Lean som strategi og innblikk i metoder og verktøy som kan bli en del av tankegangen i det daglige forbedrings-arbeid. Gult belte er det andre kurset i vårt Lean sertifiseringsprogram og varer i 2 dager.
Vi tilbyr Lean Svart belte sertifiseringskurs. På Lean svart belte sertifiseringskurs får du kompetansen en god Lean-leder trenger. Noen av temaene er strategisk hoshin Kanri, Lean-speil, gemba, standardisering, kata, coaching, Lean-program, lærende organisasjon, Lean startup og mye mer!
Vi tilbyr kurs i hersketeknikk og ledelse. Bli i stand til å identifisere hersketeknikker når vi blir utsatt for det. Bli bevisst når vi selv benytter denne typen makt. Lære å skille mellom ekte ledelse, autoritet og manipulering.
Vi tilbyr kurs i stressmestring for ledere. Stressmestring med mindfulness har som mål å gi deg bedre fokus, større selvledelse, klarere sinn og mer overskudd slik at du takler interne og eksterne utfordringer på en klokere måte og opplever mer kraft og vitalitet i hverdagen!
Evne til å ta beslutninger er en av de viktigste suksessfaktorene for en god leder. Det gjelder både store og små beslutninger. Lær teknikker og verktøy for å lede i flyt.
Studiet er en spesialisering innen coaching og beslutningsprosesser. Hovedfokuset er å motivere og coache på en slik måte at klient opplever det bekvemt og riktig å foreta valg. Det kan være store og små valg, både i privat- og arbeidsliv.