Klar og tydelig kommunikasjon er viktig enten man skriver for print eller web. Selv om mange av de samme reglene gjelder for begge utrykksformer finnes det også egne teknikker og derfor også kurs innenfor de mange forskjellige stilartene. Her finner du kurs i alle former for journalistikk eller kommunikasjon på web.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk.
Kursene varierer i lengde, men kjernen er en grundig gjennomgang av råd for å utforme tekster i klarspråk. Vi tilrettelegge kursene for grupper som skriver spesielle tekster – for eksempel saksbehandlere som bare skriver notater eller rapporter.
Ikke alle høgskoler og universiteter tilbyr studentene kurs i hvordan de skriver en bacheloroppgave. Men de fleste studenter trenger en del hjelp for å utforme oppgaven korrekt etter akademiske standarder.
Jobber du i en bransje, der dere skriver mange rapporter? Tilhører du et ingeniør- eller teknikermiljø? Mange innenfor slike miljøer har høy spesialisert fagkompetanse, men lav bevissthet om hvordan de kommuniserer sin kunnskap skriftlig til andre.
Vårt meste populære kurs er Kunsten å skrive godt. Best utbytte får man om man velger dette som todagerskurs, med en ukes mellomrom mellom hver av dagene. Da bearbeider deltakerne en tekst mellom samlingene.
Hvis du skriver pressemeldinger, nyhetsartikler eller andre journalistiske tekster, kan det være du trenger hjelp til å tenke og skrive som en proff journalist. På kurset lærer dere om strukturen i den klassiske nyhetsartikkelen, og hva en pressemelding skal inneholde.
Vi tilbyr kurs i sosiale medier for bedrifter. Moderne kommunikasjon og markedsføring i sosiale medier handler om å være aktivt lyttende og å kunne reagere relevant og presist i de kanaler som best egner seg i forhold til kunder og bestemte målgrupper.
Vi tilbyr oppstartskurs i SEO og Adwords for bedrifter. Når markedet for søkemotormarkedsføring (SEM) og søkemotoroptimalisering (SEO) øker, blir det færre fagfolk og flere forretningsfolk hos de store byråene. Det er ikke nødvendigvis noen fordel for deg som skal kjøpe tjenester.
Lær prinsippene for webanalyse og få handson gjennomgang av Google Analytics. Dette kurset henvender seg i utgangspunktet til nybegynnere, men kan også tilpasses viderekomne. Webanalyse er nødvendig i all markedsføring akkurat som en stoppklokke er nødvendig for en konkurranseløper.
Morgendagens markedsføring henvender seg til høyre hjernehalvdel som tenker i form av bilder, lyd og følelser. Lær hvordan du gjør dette i praksis.
2-dagers kurs der du får en god oversikt over de ulike elementene i digital markedsføring. Fra digital strategi og markedsplan til innholdsmarkedsføring og sosiale medier, kampanjer og annonser, hvordan bli funnet i Google ved hjelp av søkemotoroptimalisering og gode tekster.
Vi tilbyr diktkurs med Endre Ruset og Joakim Kjørsvik Det er et kurs som fokuserer på prosess. Det blir enkle oppgaver med lav inngangsterskel og samtaler om tekstene som skrives på kurset. Kurset gir mestring for samtlige. TA KONTAKT HVIS DU VIL HA BESKJED OM KURSET BLIR SATT OPP IGJEN
Vi tilbyr skrivekurs i kreativ skriving over 1 helg. På kurset får du oppgaver som du skal besvare i løpet av kort tid. Når vi jobber raskt, blir vår indre kritiker satt ut av spill. Det viser seg at vi blir ekstra kreative da.
Fang oppmerksomheten med liv og bevegelse i stillbildene. Bruker du stillbilder i poster på sosiale medier, i markedsføring, i presentasjoner, i videoer, etc. og synes de er litt kjedelige? Vil du gjerne ha mer "liv" i dem? Mangler du interessante video-opptak?
Etter 15 års erfaring som forskningsjournalist gir jeg dette kurset om den éne viktigste tingen forskere og akademikere kan lære seg for å bli hørt, husket, forstått – og for å ha god kontroll i en intervjusituasjon. Å bruke gode eksempler.
En reise gjennom historiske og kulturelle eksempler og forskning som forklarer hvordan samfunnet vårt er blitt formet av bløff og selvbedrag, og den stadige kampen for likevel å bygge tillit. Og hva i kan lære av det.
Vi tilbyr kurset Historiefortelling med fakta. Vil du lære å forme fakta og egne opplevelser til fengende fortellinger? I dette foredraget gir Bår Stenvik innsikt i de grunnleggende prinsippene du trenger for å skrive klart, etterrettelig og underholdende.
Noen podkaster forteller om hendelser fra virkeligheten, andre forklarer fenomener, og noen er samtalebasert. Men selv om man «bare» skal lage en pratepodkast er god historiefortelling avgjørende.
Er vi på vei inn i en teknologisk dystopi, med overvåkning og store sosiale forskjeller – eller en utopisk verden der maskinene gjør jobben og det er nok til alle? Litteraturen har utforsket disse spørsmålene i hundre år, og gir oss verktøy for å tenke om hvilken framtid vi ønsker.
Gjennom tre dokumentarbøker og en roman har Bår Stenvik utforsket hva som gjør oss til mennesker. Han har søkt svar i en rekke vitenskaper og kunst, musikk og arkitektur. Han har besøkt både etikette-skoler og sexklubber. Er det latter eller tårer som skiller oss fra dyrene?
I boka «Skitt», som mottok Bokhandlerprisen for sakprosa i 2012, beskriver Bår Stenvik vår kulturs forhold til skitne og ekle ting, hvorfor vi dyrker det rene, men også hvorfor vi trekkes mot det urene, fra ødelagte dongeribukser til fuzzgitarer og kinky sex.