Intuisjon i markedsføring



Kursarrangør: Intuisjonsskolen
Sted: Frogner i Oslo
          Oslo
Kursadresse: Majorstuveien 8, 0353 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Bedriftsinternt / Større grupper
Event / Arrangement
Foredrag
Undervisningstid: Kl 0900-1530.
Varighet: 1 dag
Pris: 4.990

Morgendagens markedsføring henvender seg til høyre hjernehalvdel som tenker i form av bilder, lyd og følelser. Lær hvordan du gjør dette i praksis.

Tradisjonelt har de fleste bedriftene fridd til venstre hjernehalvdel med fokus på fakta og detaljer om hva produktet kan utføre eller brukes til. Dette kan virke både irriterende og kjedelig for kompetente forbrukere, som selv vil bestemme om et produkt er bra eller ikke. I dag får de fleste tak i den informasjonen de trenger og tar selv kontakt med instanser som kan svare på spørsmål om produktkunnskap og lignende.
Intuitiv markedsføring appellerer mest til høyre hjernehalvdel og er derfor ikke like opptatt av detaljer. Høyrehjernen, som ofte kalles den kreative hjernen, tenker i form av bilder, lyd og følelser. Den jobber mye raskere enn venstresiden. Den er intuitiv og god til å sette sammen, ser helheter og opererer med flere oppgaver på samme tid.

Innhold i kurset:

1. Helhet.
2. Produktet må «se» bra ut.
3. Oppmerksomhet og mystikk.
4. Verdier, samfunn og globalisering.
5. Gode følelser må skapes.
6. Intuitiv brukervennlighet.
7. Involvering av kunden.
8. Framsynt og strategisk.
9. Relasjonsbygging.
10. Bruk av bilder, metaforer og symbolikk.

Kursmateriell

Kompendium.

Eksamen / sertifisering

Kursbevis.