Sett rett pris - et grunnkurs i prisstrategi - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 time og 15 minutter
Pris: fra 375

Vi tilbyr digitalt kurs om sett rett pris - et grunnkurs i prisstrategi. I dette kurset får du en innføring i hvordan du kan jobbe strategisk med pris for å øke lønnsomheten i virksomheten.



Innhold:
Du lærer hvordan du kan skape verdi for dine kunder og få betalt for dette, og hvordan du kan bruke pris strategisk. Du kommer til å få en forståelse for sammenhengen mellom prisstrategi og markedsstrategi, hvordan du jobber når du setter priser for første gang, og hvor det er lønnsomhetslekkasjer.

Dette lærer du:
• Sammenhengen mellom pris og markedsføring
• Hvordan jobbe strategisk med prising
• Hvordan sette priser på nye produkter og
• Hvordan endre pris på eksisterende produkter
• Hvorfor lønnsomheten blir borte

Leksjoner:
1. Introduksjon
2. Hva er strategisk prising
3. Hvorfor er pris viktig
4. Pris handler om å skape kundeverdi
5. Skal prisen ta hensyn til kostnader
6. Overordnet prisstrategi
7. Kundebehov og differensiering
8. Om priser på nye produkter og steg 1 - Definer prisintervallet

9. Steg 2 - Valg av prisstrategi
10. Steg 3 - Vurder "break even"
11. Steg 4 - Vurder priselastisitet
12. Steg 5 - Psykologiske faktorer
13. Steg 6 - Kommuniser den nye prisen ti markedet
14. De seks gapene der du mister verdi
15. Lover og regler
16. Oppsummering

Kursekspert: Anders M. Mamen
Anders M. Mamen er høyskolelektor ved Høyskolen Kristiania, der han underviser i prisstrategi, produktutvikling og digital markedsføring. Tidligere har han arbeidet 14 år med markedsanalyse i Kantar (TNS Gallup), der han har jobbet med kunder som Telenor, Canal Digital, VG, NAF og Norsk Tipping. Han ble kåret til årets markedsanalytiker i 2014 av Norges Markedsanalyseforening, og er fortsatt aktiv i foreningen.

Tidligere har Mamen arbeidet med salg og markedsføring i selskap som Microsoft og Telia, og han har vært med å starte programvareselskapet Arkisign. Mamen er utdannet MBA fra Warwick Business School, cand.merc., med hovedfag i markedsføring fra Universitetet i Sørøst-Norge og Sivilmarkedsfører fra Handelshøyskolen BI.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs om sett rett pris - et grunnkurs i prisstrategi

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis