I kategorien innovasjon finner du kurs for nytenkning og innovasjon. Temaer som forandring, kreativitet og nyskapning er blitt en stadig viktigere del av leder- og organisasjonsutviklingsprogrammer. Ta kontakt hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Bedrifter som lykkes over tid med innovasjoner, har ofte god orden og struktur. Standarden for innovasjonsledelse, ISO 56002, er til god hjelp for virksomheter som ønsker å jobbe systematisk med ledelse av innovasjonsprosesser.
Stormøte i sosialt entreprenørskap er en nonprofit, uavhengig og nøytral seminarrekke som er åpen for alle.
Kurset fokuserer på å aktivt utvikle lederegenskaper som fremmer innovasjonsprosessen. Kurset inngår også som andre del av et tretrinnsopplegg i sosialt entreprenørskap. Første del er Studiekurs i sosialt entreprenørskap SE-02-A, tredje del er Studiekurs i Service Vision Management SV-02-A.
Kurset gir økt kunnskap om den sosiale innovasjonsprosessen, både i eksisterende og nye bedrifter og i offentlig virksomhet. Behovet for hjelp og støtte til de svake og utslåtte i samfunnet har aldri vært større.
Hva er kreativitet og hvordan kan man åpne opp for innovative løsninger? Hvordan jobber dere med endring og utvikling? Hvordan kan man skape en kultur der innovasjon får gode vekstvilkår og de kreative prosessene fruktbare?
Bli sertifisert innovatør. Programmet gjennomføres over 6 heldagssamlinger i Oslo. Det består av kompetansebyggende foredrag, introduksjon av konkrete innovasjonsverktøy, praktiske øvelser og workshops.
Toppledere (97%) opplever at innovasjonsevne er viktig for verdiskaping og konkurranseevne. Samme undersøkelse viser at langt over halvparten (65%) er usikre på om virksomheten har tilstrekkelig innovasjonsevne (P. McKinney).
Hvert år holder Innoco over hundre foredrag og presentasjoner for bedrifter og offentlige virksomheter. Foredragene handler om å inspirere, tilføre energi og skape rom for det å tenke nytt og rokke ved etablerte sannheter.
Veien mot 2030 kan fortone seg krevende. Vi starter nå en serie workshops, der vårt mål er å hjelpe SMB-bedrifter inn i det grønne skiftet. Vi inviterer til å bli med på en reise der vi jakter på lønnsomhet for deltakerne i en uoversiktlig framtid, men der vi sammen finner fram til gode løsninger.
Veien mot 2030 kan fortone seg krevende. I en serie på 3 Digitale Workshops, er målet for den første at dere skal kartlegge nåværende og ønsket fremtidig posisjon i markedet. Deretter skal dere kartlegge hvilke ressurser som er nødvendig for å nå fremtidige mål.
For Workshop nummer 2 under temaet “Roadmap 2030 - en krevende vei mot 2030” er målet å kartlegge lønnsomhet for ulike aktivitetsområder, og prosesser innenfor hvert område. Dette for å sikre at man ikke satser på aktiviteter som i fremtiden vil være truet av dårlig lønnsomhet.
For Workshop nummer 3 under temaet “Roadmap 2030 - en krevende vei mot 2030” er målet å kartlegge fremtidige krav og hvilke ressurser som kreves for ulike aktivitetsområder, og prosesser innenfor hvert område.
Vi tilbyr kurs i Kritisk tenkning og problemløsning er viktige nøkkelkompetanser for ledere og team for å håndtere kompleksitet, fremme innovasjon og skape en kultur for kontinuerlig læring.
SUMMIT TOPIC: Promotion Ceremony & Certificate Ceremony Presentation of a Monograph, Introducing APEX Honorary Scientific Fellows, Four Years Full Scientific Program of Fil. Dr. Jan-U. Sandal Institute Keynote Speakers
Sosialentreprenørskolen INS er det første og eneste organiserte opplæringstilbud i sosialt entreprenørskap rettet mot både teoretikere og praktikere i faget sosialt entreprenørskap.
Kurset gir økt kunnskap om innovasjonsprosessen, både i eksisterende bedrifter og ved nye virksomheter.
Vi tilbyr kurs i innovasjon som webinar. En forutsetning for å drive vellykket forretningsutvikling, er at kundene både ønsker og er villige til å betale for de produktene og tjenestene bedriften utvikler.
Vi tilbyr kurs i innovasjon som webinar. Uttrykk som maskinlæring, optimalisering, kunstig intelligens og roboter er veldig populære for tiden. Men hva betyr egentlig disse begrepene? Hvilke problemer er det teknologiene skal løse? Hva trenger en leder å vite?