Ukeskurs i digital markedsføring - virtual



Kursarrangør: Glasspaper AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:00
Varighet: 5 dager
Pris: 25.800

Vi tilbyr ukeskurs i digital markedsføring. På kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt.

I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.

Kursinnhold:
I dette kurset vil du lære alt fra hvordan du legger en god digital strategi til hvordan du gjennomfører disse tiltakene på egenhånd.

Program dag 1 - digital strategi:
• Oversikt over det digitale bildet
• Viktige verktøy for å lykkes digitalt
• Kartlegging av brukerne på digitale flater
• Introduksjon til samling av data
• Bruk av analyseverktøy
• Bruk av annonseplattformer
• Slik måler du verdien av hver trafikkilde
• Slik tar du selskapet fra A - Å

Program dag 2 - Google søk:
Hvordan fungerer Google

SEO: Fortjente posisjoner:
• Hva er søkemotoroptimalisering
• Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank
• Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater
• Teknisk SEO
• Lage innhold basert på søke-etterspørsel
• Lenker og sosiale medier

Google AdWords / Ads: Betalte posisjoner:
• Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi
• Praktiske eksempler til hvordan Ads fungerer
• Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads
• Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Ads
• Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett
• Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse
• Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din
• Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto
• Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt
• Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google

Program dag 3 - Sosiale medier:
• Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
• Praktiske eksempler til hvordan annonsering i sosiale medier fungerer
• Lage annonser som du lykkes med
• Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse
• Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier
• Strategi til hvordan du bygger et community

Program dag 4 - Sporing, analyse og rapportering:
• Kom i gang med Google Analytics
• Sporing med Facebook pixel
• Introduksjon til Google Tag Manager
• Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking)
• Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak
• Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak

Program dag 5 - Digital strategi og oppsummering:
• Slik optimaliserer du trafikken og databasen din med A/B-testing, CRO og CRM
• Introduksjon til epost-markedsføring
• Gjennomgang av caser fra den virkelige verden
• Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg
• Veien videre for å utvikle selskapet på sikt

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital strategi. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan ta med seg videre.

Forkunnskaper:
• Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før. Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav.