Bachelor i digital markedsføring



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 37.800 pr semester

Vi tilbyr bachelor i digital markedsføring. Vil du bli en av bransjens dyktigste markedsførere? Med den mest komplette bachelorgraden innen digital markedsføring får du verktøyene som trengs for å skape en spennende og god karriere.

Kursinnhold:
Det er i skjæringspunktet mellom teknologi og markedsføring ekte verdi skapes. Norge trenger nysgjerrige mennesker, som ønsker å utfordre det velkjente og finne nye muligheter og løsninger på utfordringer i forskjellige bransjer. Digital markedsføring er en utdanning som kombinerer markedsføring og teknologi, for å få til nettopp dette. Studiet er bransjenært, praktisk og teoretisk, og gir en god forståelse for hva digital markedsføring går ut på.

På Høyskolen Kristiania utdanner vi fremtidens mest allsidige og dyktige markedsførere. Med en bachelor i digital markedsføring vil du være klar til å gå rett fra studier til drømmejobben, og skape endring i en bransje som hele tiden utvikler seg.

Hva lærer du?
På dette studiet lærer du å bruke digitale verktøy og kanaler for å fremme varer og tjenester. Du lærer å utvikle strategier og planlegge digitale kampanjer, lage og sette i gang tekniske løsninger og, ikke minst, analysere og kontrollere effekter av tiltakene. En bachelor i digital markedsføring fra Høyskolen Kristiania lar deg blant annet studere fag som:

• Digitale verktøy og kanaler
• Strategi og datadrevet markedsføring
• Innholdskommunikasjon
• Interaksjonsdesign

Erfarne forelesere gir deg god innføring i kreativitet, nyskapning, bærekraft, markedsføring og forbrukeratferd. Videre bygger du på med digitale verktøy og webutvikling. Du får verdifull erfaring med å jobbe i kreative team, både med faglige problemstillinger og i tverrfaglige prosjekter

Hva kan du bli?
Etter fullført utdannelse vil du ha kunnskapen og ferdighetene du trenger for å gå rett ut i jobb. Denne graden gjør at du kan jobbe som en del av en markedsavdeling, i et reklame- eller digitalbyrå, som en bedrifts digitale ekspert, som en konsulent, eller for deg selv i egen virksomhet.

Du kan blant annet jobbe som:
• Digital markedsfører
• SoMe-ansvarlig
• Performance Manager
• Søkemotoroptimaliseringsansvarlig
• Marketing Manager
• Content-ansvarlig

Vi gir deg et verdifullt nettverk med kommende kolleger og arbeidsgivere. Forelesere fra bransjen og oppgaver med reelle kunder åpner dører til flere innovative miljøer.

Studieprogram

1. semester
Interaksjonsdesign (DS3301)
Kreativt webprosjekt (PRO105)
Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)

2. semester
Etikk, samfunnsansvar og bærekraft (ESB1100)
Innholdskommunikasjon (IKO1200)
Innovative organisasjoner (IVO1100)

3. semester
Bedriftsøkonomi (BØK2101)
Digitale verktøy og kanaler (DIV2100)
Samfunnsvitenskapelig metode (SVM1100)

4. semester
Valgemne, utveksling eller praksis 30 studiepoeng (VALUTP999-30)

5. semester
Introduksjon til designtenkning (DTH3100)
Statistikk og analyse (SOA3100)
Strategi og datadreven markedsføring (SDM3100)

6. semester
Bacheloroppgave (digital markedsføring) (BAO347)
Presentasjon, profesjon og praksis (PPP3200)

Undervisningsformer:
For å legge til rette for din læring benytter vi en rekke undervisningsformer, fra forelesninger og diskusjoner til øvinger og presentasjoner. Du vil jobbe med gruppeprosjekter gjennom hele studiet, både med dine medstudenter og på tvers av studieretninger. Gjennom samhandling får dere praktisert og anvendt fagstoff og ferdigheter til å løse komplekse problemstillinger. Studiet avsluttes med et bachelorprosjekt hvor du benytter all opparbeidet kunnskap og kompetanse i utforskingen av en selvvalgt problemstilling.

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i digital markedsføring

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse