Vi tilbyr digital undervisning om strategi og avanserte muligheter med YouTube. YouTube er verdens nest mest besøkte nettside og hele 37% av all mobil internettbruk foregår nettopp her.
Innhold:
For å lykkes med annonsering på YouTube er det mange muligheter og innstillinger du både bør være klar over, og som det er lurt å jobbe aktivt med. I dette kurset går vi dypere ned i hvordan du kan arbeide for å skape de gode resultatene og lykkes på YouTube som annonsør.
Dette lærer du:
• Hvordan jobbe strategisk med YouTube-annonser
• Hva slags kampanjer som er lurt å bruke
• Hvem du skal vise annonsene dine til
• Hva det bør koste
• Hvordan du kan bruke testing til å oppnå bedre resultater
Leksjoner:
1. Muligheter med annonser på YouTube
2. Hvem treffer du på YouTube
3. Effektive strategier på YouTube
4. Kampanjer for rekkevidde og oppmerksomhet
5. Kampanjer for å holde budskapet varmt
6. Få bedre resultater ved å teste videoer
7. Målgrupper - hvem skal du vise videoene til
8. Hvor mye bør du betale
9. Sjekk resultatene - går det bra
10. Oppsummering og veien videre
Kursekspert: Erik Storm
Erik Storm er en digital entusiast og selverklært nerd som hjelper bedrifter med søk (SEM og SEO), samt strategi, rådgivning og analyse i den digitale verden. Storm er eier av Digital Opptur, og jobber med å bygge et moderne digitalt byrå. Han har i mange år hjulpet store og små bedrifter med digitalisering ved hjelp av de riktige grepene og innsats. Storm er glad i å dele kunnskap, spesielt om digital markedsføring, og han er nysgjerrig på hvordan man kan skape gode kampanjer og resultater.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digital undervisning om strategi og avanserte muligheter med YouTube
Språk:
• Kurset holdes på norsk
Eksamen / sertifisering:
Kursbevis