Bachelor i markedsføring og merkevareledelse



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart august - søknadsfrist 15. april
Varighet: 3 år
Pris: 34.300 pr semester

Vi tilbyr bachelor i markedsføring og merkevareledelse. Hvilke metoder bruker de som bygger de mest kjente merkevarene, og hvilke psykologiske prosesser ligger bak forbrukernes ulike valg. Alt dette lærer du på Bachelor i markedsføring og merkevareledelse.

Lær å utvikle attraktive merkevarer:
Både private, offentlige og frivillige organisasjoner har de senere årene innsett at de trenger flere ansatte med mer kompetanse innen markedsføring. Vår Bachelor i markedsføring og merkevareledelse svarer på deres behov. Dette studiet er utviklet i tett samråd med næringslivet, og går gjennom alle de viktigste stegene innen merkevarebygging. Du vil lære hva som kreves for å utvikle attraktive merkevarer, og hvordan du kan påvirke andre aktører og samfunnet rundt deg.

Internasjonale eksempler:
Studiet gir en solid gjennomgang av markedsføringsfaget og knytter det til reelle eksempler fra norsk og internasjonalt næringsliv. På denne måten lærer du å bruke teorier og modeller innen markedsføring, reklame og merkevarebygging på en praktisk måte. Slik får du tyngden og kompetansen som næringslivet etterlyser.

Forelesere med praksis fra praktisk markedsføring:
Våre forelesere har mange års erfaring med utvikling av norske merkevarer. Med relativt små klasser blir det lett å stille spørsmål og få en aktiv læringsprosess. Du vil også merke at foreleserne er tilgjengelige for å slå av en prat etter forelesningen for å hjelpe deg om du står fast.


Program:

1 år)
• Forhandling og påvirkning
• Salg og relasjonsbygging
• Markedsføring
• Marked og samfunn
• Markedskommunikasjon
• Markedsrett og etikk
• Organisasjon og ledelse
• Forbrukeratferd

2 år)
• Forbrukersosiologi
• Produkt- og prisstrategi
• Metode 1: Statistikk og kvantitative analyser
• Bedriftsøkonomi
• Valgfag eller utveksling

3 år)
• Merkevarebygging
• Service og tjenester
• Strategi
• Samfunnsøkonomi
• Markedsplanlegging
• Metode 2: Markedsanalyse - Kvalitative metoder
• Bacheloroppgave


Karriere:
Har du lyst til å jobbe tett på den strategiske agendaen i en bedrift der beslutningene om hvor og hvordan man skal satse, tas? Da er Bachelor i markedsføring og merkevareledelse studiet for deg! Med en bachelor i markedsføring og merkevareledelse vil du vite hva som kreves for å kunne utvikle attraktive merkevarer, og hvordan du kan påvirke andre aktører og samfunnet rundt deg. Dette gir spennende jobbmuligheter i markedsavdelinger, reklame- og mediebyråer eller i analysebedrifter som jobber med informasjon og samfunnskontakt. Både for næringslivet, for kulturlivet og for frivillige organisasjoner.

Målgruppe for kurset

Alle som ønsker bachelor i markedsføring og merkevareledelse

For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse