Grunnkurs i digital markedsføring - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 1/2 time
Pris: fra 375

Vi tilbyr grunnkurs i digital markedsføring som digital undervisning. Dette kurset gir deg en innføring i hvordan du kan jobbe for å definere kunden din godt, finne rett metode for å komme i kontakt med kunden, og hvilke muligheter som bor i de forskjellige kanalene.



Innhold:
Du vil lære om de vanligste markedsføringskanalene som Facebook, Instagram, Google, LinkedIn og Snapchat, hvordan de forskjellige kanalene kan brukes, og hvordan de kan jobbe sammen for å oppnå målene du har satt deg i markedsarbeidet.

Dette lærer du:
• Hvem er kunden
• Hvilke plattformer bør jeg velge
• Hva bør jeg gjøre, og hvordan

Leksjoner:
1. Introduksjon til kurset
2. Hva er digital markedsføring
3. Tradisjonell vs. digital markedsføring
4. Hva fungerer best - fordeler og ulemper
5. Innføring i sosiale medier
6. Hvilke sosiale medier bør du prioritere
7. Annonsering i sosiale medier
8. Organisk og betalt synlighet på Google
9. Søkeordsanalyse
10. Optimalisering av nettsider
11. Bra innhold

12. Ulike typer innhold
13. Skape verdifullt og engasjerende innhold for målgruppen
14. Personas
15. Målgruppe
16. Målretting
17. Synlighet
18. Kundereisen i digitale medier
19. Ulikt innhold til ulike faser i kundereisen
20. Om pixler og sporing
21. Remarketing
22. Google Analytics
23. Oppsummering

Kursekspert: Hallgeir Gustavsen

Hallgeir Gustavsen har jobbet med digital markedsføring siden 1998, og er daglig leder og kreativ rådgiver i Vecora. Her hjelper han markedsansvarlige med forskjellige utfordringer hver dag, både strategisk og operasjonelt. Gustavsen har tidligere bygd opp merkevarer i form av podkaster og nettprosjekter, og jobber i dag både med gode nettsider og annonser, samt synlighet på digitale flater.

Han holder kurs om markedsføring, salg og sosiale medier, med hovedfokus på hvordan bedrifter kan maksimere sin sosiale profil, og hvordan man kan benytte sosiale medier og ny teknologi til å effektivisere salgsprosesser.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker grunnkurs i digital markedsføring som digital undervisning

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis