Google Analytics 4 - kurs for litt øvede - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 5.980
Neste kurs: 23.05.2024 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs for litt øvede i Google Analytics 4 som avholdes som webinar via Zoom. Dette er et heldagskurs for deg som vil sette deg ordentlig inn i Google Analytics 4, og allerede har erfaring fra arbeid med for eksempel Universal Analytics.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Læringsmål:
Dette kurset er ment for deg som har noe bakgrunn med webanalyse fra før, for eksempel ved at du har brukt Universal Analytics, og kjenner begreper, oppsett mm. Etter kurset skal du kunne bruke Google Analytics 4 med tilpasninger som ditt primære verktøy i daglig webanalyse.

Kurset dekker blant annet:
1) Prinsippene for Google Analytics 4:
• Måling som ikke er cookie-basert, men brukerbasert
• Kunstig intelligens og syntetiske data
• Hendelsesbaserte målinger og hva det innebærer

2) Standardrapportene i GA4:
• Brukerrapportene - demografisk og teknisk informasjon
• Livssyklusrapportene - brukeranskaffelse, engasjement og inntektsgenerering (konvertering)
• Attribusjon og kundereiser

3) Tilpassede målinger:
• Hva kan du lese ut av rapportoversikten
• De automatisk genererte innsiktene - hvor treffsikre er de og hvordan kan du bruke dem
• Hvilke konklusjoner kan du trekke fra dine egne tall

4) Hendelser og konfigurering:
• Hvilke hendelser etableres automatisk i GA4
• Konfigurering av hendelser gjennom Google Tag Manager
• Bruk av “Tilpassede definisjoner”

5) Sett opp din måleplan:
• Hvilke målinger bør du løpende følge med på
• Strategisk bruk av målgrupper og analyse av konverterere
• Hvordan jobbe med løpende forbedringer

Kurset er praktisk orientert, så vi anbefaler at kursdeltagere har tilgang til å se på og klikke rundt i sin egen Google Analytics 4-konto med målinger i. Det er også en stor fordel med tilgang til din bedrifts Google Tag Manager.

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Ressurssamling

Kursleder: Marius Opheim Thomassen

Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.

Målgruppe for kurset:
Alle som vil sette seg inn i bruken av Google Analytics 4 med tilpasninger som verktøy for webanalyse.

Forkunnskaper:
• Du bør ha erfaring med webanalyse fra før, og allerede ha grunnleggende kjennskap til Google Analytics 4.

Kursmateriell:
Utstyr og software - For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.