Her finner du kurs innen markedsføring og salg. Alle bedrifter er avhengige av å kommunisere best mulig med sine kunder. Gjennom salgskurs, kurs i forhandlingsteknikk, presentasjonsteknikk, mediekontakt og PR kan du skaffe deg kompetansen du trenger for å nå ut til dine kunder på en effektiv måte. Du finner også kurs innen relasjonsbygging, CRM og kundebehandlingssystemer som hjelper deg å bygge og bevare gode kundeforhold. Hvis du ikke finner kurset du leter etter, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om konflikthåndtering for serviceyrker. De fleste serviceyrker har et stadig økende behov for å håndtere krevende situasjoner som oppstår på jobben. Løvstadmetoden Profesjonell Mestring av Vold (P*MV)™ er ledende innen konflikthåndtering for serviceyrker.
Vi tilbyr foredrag om digitale møter er en del av den nye hverdagen. Det krever noe annet av oss en tradisjonelle møter. I dette kurset går vi igjennom forskjellene og hvordan vi kan ha gode, produktive og inkluderende møter digitalt.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening
I bunnen av all god kundeservice må det ligge gode holdninger og verdier. Hvilken retning en samtale tar påvirkes mye av hvor godt du blir likt. Det må vi forstå og tilpasse oss.
Jeg synes motivasjon er ganske lett. Dessverre er det kortvarig og trenger stadig eksternt påfyll. Inspirasjon kommer innenfra. Dersom du gjør noe som gir deg mening og inspirerer deg vil motivasjon komme av seg selv.
Har du noen gang møtt noen du synes det er skikkelig vanskelig å snakke med? Dere er antakelig veldig forskjellige personer. Lær hvordan du tilpasser deg forskjellige personlighetstyper.
Tips, teknikker og metoder som hjelper deg håndtere og overvinne presentasjonsangst, samt å bli tryggere og mer selvsikker i presentasjonssettinger. Nettkurset er laget og presentert av psykolog Kristian Nibe som har 14 års erfaring med å hjelpe hundrevis av klienter håndtere presentasjonsangst.
Forbrukertilsynet slår kraftig ned på markedsføring som bryter med loven og en risikerer både overtredelsesgebyr og tvangsmulkt. Hvordan kan du sikre at din reklamekampanje er i tråd med loven? Lisa og Cathrine lærer deg de de viktigste prinsippene for lovlige reklamekampanjer og markedsføring.
Vi tilbyr kurs i slik synliggjør du effekten av markedsføring. Dette kurset lærer deg å måle og synliggjøre effekten dine markedsinvesteringer har på salg og øvrige KPIer ved hjelp av å knytte sammen ulike datakilder.
Farlig småverktøy-kurset er en opplæring som gir deltakerne kunnskap og ferdigheter i sikker bruk av farlig småverktøy i ulike arbeidssituasjoner.
Kurset er rettet mot personer som arbeider med eller nær elektriske anlegg, og har som mål å gi deltakerne nødvendig kunnskap og forståelse for å utføre arbeidet på en trygg og forsvarlig måte.
Bli en bedre selger med praktiske teknikker og moderne verktøy! Dette kurset gir deg innsikt i salgsprosessen fra A til Å, med fokus på kundebehov, relasjonsbygging, digitalt salg og strategisk oppfølging, uansett bransje eller erfaringsnivå.
Vi tilbyr kurs i presentasjonsteknikk for bedrifter. Med dette kurset kan alle bli gode retorikere. Du lærer effektive teknikker for å forberede og fremføre innlegg og presentasjoner. Og vi ser på noen teknikker for å håndtere nervøsitet.
Vi tilbyr kurs i mediehåndtering, PR og forholdet til media for bedrifter. Mediedekning kan man ikke bestille eller kreve. Det krever målrettet innsats. Profesjonell mediekontakt og mediehåndtering er viktig for alle virksomheter. Og det er et håndverk vi kan!
Vi tilbyr kurs i praktisk medietrening foran kamera for bedrifter eller online. Hovdan.Com AS utviklet digitale og hybride versjoner av våre kurs, øvelser og rådgiving under pandemien. Vi levere derfor fullverdige tjenester online/digitalt, uten at noen må møtes fysisk.
”Medias viktigste kilde er media”, er Granheims erfaring med media. Foredraget bygger på personlige møter med navn som New York Times, Reuters, NTB og en rekke store skandinaviske medier. Granheim har opplevd både motgang og medgang og deler genrerøst av sine erfaringer.
Å utarbeide en full verktøykasse med argumenter. Argumenter som tar for seg de ulike produktene og tjenestene som selskapet tilbyr, som tilpasses ulike målgrupper og situasjoner. Etter seminaret skal deltakerne være tryggere, bedre forberedt og være i stand til å skape bedre salgsresultater.
Er du nysgjerrig på om retorikk kan være noe for deg eller andre i din bedrift? Den beste måten å finne det ut på er å delta på grunnkurs i retorikk. Her treffer du andre i samme situasjon, utveksler erfaringer og lærer nyttige og konkrete verktøy som du kan ta med deg og bruke i din daglige jobb.
Utarbeide en full verktøykasse med svar på aktuelle motargumenter. Svar som tar for seg alle motargumenter vedrørende de ulike produktene og tjenestene som selskapet tilbyr, og tilpasser dem til ulike målgrupper og situasjoner.
På seminaret får deltakerne en oversikt og innføring i retorikkens syv grunnsteiner. Viktigheten av å gjennomføre en detaljert analyse av situasjonen, formulering av et tydelig budskap samt bredde og dybde på argumentasjonen.