I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering som nettkurs. Her lærer du alt du trenger å vite om konflikthåndtering: konfliktens utvikling, konfliktavvikling og konfliktforebygging.
Konflikter er en viktig og naturlig del av hverdagen. Altfor mange ser på konflikt som kun noe destruktivt. En trussel som vi aller helst skulle ønske å unngå. Derfor har vi en tendens til å vente for lenge med å gjøre nødvendig arbeid.
Vi tilbyr kurs om aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon. Målsettingen er at aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon (AFAK), skal gi deltakerne kunnskap om aggresjon og vold. Opplæringen gir en innføring i hvordan aggresjon og vold kan forebygges og håndteres.
Vi tilbyr kurs i alternativ fysisk intervensjon. Målsettingen med kurset er å tilføre kunnskap og økt bevissthet til alternative metoder for fysisk intervensjon. Dette er viktig kunnkskap for ressurspersoner i vurdering av metodevalg ved egen arbeidsplass relatert til faglige og etiske rammer.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri for bedrifter. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr kurs i fysisk intervensjon i alenesituasjon. Målsettingen er å tilføre kunnskap og ferdigheter som vil bidra til økt bevissthet og sikkerhet.
Vi tilbyr kurs i håndtering av situasjon med farlig gjenstand. Målsettingen med kurset er å tilføre kunnskap og ferdigheter som vil bidra til økt bevissthet og sikkerhet. Opplæringen består av refleksjon og forankring kombinert med praktiske øvelser for håndtering.
Vi tilbyr kurs om håndtering av utagerende barn. Målsettingen med kurset er å tilføre kunnskap og ferdigheter for håndtering av utagerende barn som er til fare for seg selv og andre.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering for bedrifter. Deltakerne skal lære om aggresjon og vold, kommunikasjon og håndtering av aggressiv atferd. Kurset gir relevant kompetanse for arbeid innenfor barnevern, psykiatri og sikkerhetsbransjen.
Vi tilbyr kurs i oppdatering for ressurspersoner. Kurset har som målsetting å gi deltakerne en generell oppdatering på basisferdigheter, men tilpasses deltakernes behov.
Vi tilbyr 2 dagers kurs i oppdatering for ressurspersoner. Kurset har som målsetting å gi deltakerne en generell oppdatering på basisferdigheter, men tilpasses deltakernes behov.
Vi tilbyr ressurspersonkurs. Kurset har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i rollen som veileder i arbeid med utfordrende atferd.
Vi tilbyr kurs om utfordrende atferd i skolen. Kvalitetssikring og bevisstgjøring av tiltak rettet mot utfordrende atferd i skolen.
Vi tilbyr kurs om årsavtale for ressurspersoner. Målsettingen er at kurset skal bidra til regelmessig oppfølging og forutsigbare kostnader.
Vi tilbyr kurs i konflikter og konflikthåndtering som webinar. Hva gjør du når konflikter oppstår? Hvordan møter du utfordrende situasjoner? Kjenner du og dine ansatte til spillereglene for arbeidslivet? Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen.
Dette halvdagskurset tar for seg grensene for arbeidsgivers adgang til å bruke ansattes personopplysninger, herunder kontrollere og overvåke ansatte. Vi ser også på reglene om ytringsfrihet i arbeidsforholdet og oppbevaring av informasjon om arbeidstakere.
Vi tilbyr kurs i Arbeidsgivers prosessrisiko i oppsigelsessaker. Få en grundig innsikt i bevisreglene. Deltakerne vil etter kurset ha en solid forståelse av de juridiske vurderingstemaene i oppsigelsessaker og være i stand til å vurdere prosessrisikoen for arbeidsgiveren.
Vi tilbyr kurs i digitale bevis i sivile saker. Om presentasjon av digitale bevis for retten og håndtering av det digitale aspektet ved bevistilgang i sivile saker. Den digitale tidsalderen gjør at vi i økende grad etterlater elektroniske spor og bevis som kan være relevante for tvistesaker.
Vi tilbyr kurs i diskrimineringsjuss. Og saker for Diskrimineringsnemnda. Kurset gir innføring i og god oversikt over et etter hvert omfattende regelverk innenfor likestillings- og ikke-diskrimineringsarbeidet.
Vi holder kurs i en innføring i Luganokonvensjonen. Målet med kurset er at deltakerne skal få kunnskap om Luganokonvensjonens betydning for internasjonale tvistesaker og en oversikt over de sentrale regler tilknyttet verneting og anerkjennelse og fullbyrdelse av utenlandske dommer.
Vi tilbyr formiddagskurs i HMS, varsling og #MeToo. I dette kurs går vi grundig gjennom HMS-reglene og ser nærmere på hvordan arbeidsgivere skal sikre et forsvarlig arbeidsmiljø og kravene som stilles til en korrekt håndtering av varslingssaker.
Vi tilbyr heldagskurs i HMS, varsling og #MeToo. Dette heldagskurset gir en grundig gjennomgang av viktige temaer innen arbeidsmiljø og håndtering av varslingssaker, med spesielt fokus på saker om seksuell trakassering. Kurset er delt opp i to deler.
Innføringskurs i voldgift beregnet på advokater og andre som har liten eller ingen erfaring med voldgift. Bakgrunnen for kurset er at mange advokater, tross mye erfaring fra domstolene, vet lite om hvordan en voldgiftssak foregår og hva som skiller en voldgiftsprosess fra en domstolsprosess.
I dette ettermiddagskurs fokuserer vi spesielt på arbeidsgiveres håndtering og vurdering av saker som omhandler #Metoo. Vi ser på de rettslige rammene som gjelder ved vurdering av saker om seksuell trakassering.
Vi tilbyr kurs i intervjuteknikk i varslingssaker. ntervjuteknikk som ledd i undersøkelser eller gransking av varslingssaker
Vi tilbyr kurs i kommunikasjon i forhandlinger. Dette kurset gir deg teori og essensielle praktiske innsikter du kan anvende for å håndtere kommunikasjon og informasjonsutveksling i forhandlinger, slik at du oppnår optimale og varige resultater på mest mulig effektiv måte.
Vi tilbyr kurs i mekling for å løse tvister. Slik løser du saken på nøytral grunn. Mekling er en stadig mer populær tvisteløsningsmekanisme. Både rettsmekling og utenrettslig mekling brer om seg.
Vi holder formidags kurs i mekling for å løse tvister - innføringsmodul. Innføringskurs i mekling for å løse tvister. Dette innføringskurset i mekling vil gi deg en forståelse av hva mekling er og hvordan det fungerer som en tvisteløsningsmekanisme.
Vi tilbyr kurs i praktisk strafferett. Strategiske valg fra første klientkontakt til prosedyre. Kurset retter seg mot praktisk håndtering av straffesaker og andre saker hvor enkeltpersoner er mistenkt/siktet eller saker hvor personer er i konflikt med offentlige instanser.
Vi tilbyr kurs i sykeoppfølging eller personalsak. Hvordan håndtere en vanskelig sykefraværssak og/eller en vanskelig personalsak? Arbeidsmiljøloven pålegger arbeidsgiver en vidtrekkende plikt til å tilrettelegge for sykmeldte arbeidstakere.
Vi tilbyr kurs i varsling - identifisering og håndtering av varslingssaker. Mottak, identifisering og håndtering av varslingssaker
Vi tilbyr kurs i vedlikeholdsansvar ved tilbakelevering. Unngå konflikter og tvister
Hvordan møte og jobbe med konflikter og vanskelige samtaler. For å gjøre lederne/deltakerne med bevisst på hvordan de møter og jobber med konflikter.
Vi tilbyr kurs i arbeidsmiljøkonflikter, forebygging, forståelse og håndtering. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr nettkurs i debrief - en nødvendighet ved kritiske hendelser. Formålet er at kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og håndterer etterreaksjoner etter kriser eller konfliktfylte og truende situasjoner.
Vi tilbyr fagdag for ambulansepersonell - konflikthåndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Hvordan kan du møte aggresjon og vold på din arbeidsplass på en best mulig måte? Ansatte i helse- og omsorgstjenesten opplever økning i volds- og trusselsituasjoner - særlig innen psykiatri / rus, demensomsorg, miljøarbeid, barnevern, NAV og krisesenter.
Vi tilbyr kurs i håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold på arbeidsplassen er skremmende for alle. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Å bli utsatt for aggresjon, trusler eller vold eller andre krisesituasjoner, er skremmende og kan være traumatisk. Noen arbeidstakere er mer utsatt enn andre, og dessverre er dette et scenario som øker i omfang og som stadig flere opplever.
Vi tilbyr nettkurs om håndtering av vold og trusler - forståelse og forebygging. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr innføringskurs i konflikthåndtering. Alle mennesker vil i løpet av sitt yrkesaktive liv oppleve fastlåste og vanskelige situasjoner. Hvordan kan man kommunisere på en måte som fremstår som empatisk og trygg, og som bygger ned den andres fiendebilder, triggere og økte frustrasjoner.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering, vold og trusler. Bevisstgjøring rundt konflikthåndtering er nødvendig for å minimere risikoen for at vanskelige situasjoner ender opp med utøvelse av vold.
Forebygging og håndtering av konflikter i en krevende skolehverdag. Målsettingen med dette utdanningsløpet er først og fremst å gi gode og tidsriktige verktøy til en skolesektor som er under kontinuerlig press fra samfunnet - på alle nivåer.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering i arbeidslivet. Formålet med kurset er å gi konkrete og anvendbare kjøreregler og verktøy for å forebygge og håndtere konflikter. Konflikt er ikke uenighet! Konflikter dreier seg om måten vi er uenig på.
Kurset skal sette deltakeren i stand til å kunne forstå grunnprinsippene for konfliktfaglig mekling, og hvordan man gjennom en mekler kan forebygge og håndtere fastlåste situasjoner. Målet er å skape et rom for dialog med trygge rammer og hvor det oppnås d-eskalering og harmonisering.
Vi tilbyr kurs om RESIMA - ressurser i møte med aggresjon. Kurset tar sikte på å gi arbeidstakere grunnleggende innsikt i hvordan en kan møte aggresjon og vold på sin arbeidsplass på best mulig måte.
Vi tilbyr nettkurs om trygghet i arbeidslivet - hvordan jobbe systematisk med forebygging og håndtering av vold og trusler. Kurset gjennomføres som et digitalt kurs med 2 x 3 timer. En økt med voldsforebygging og en delt økt med risikovurdering og rutineetablering.
Vi tilbyr kurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr nettkurs om vanskelige personalsaker - juss og krav til saksbehandlingen. Formålet med kurset er å gjøre deltakerne tryggere på de juridiske spørsmålene som oppstår når man skal håndtere en vanskelig personalsak. Kurset har et løsningsorientert fokus.
Vi tilbyr kurs om vold og trusler på arbeidsplassen - forståelse, forebygging og håndtering. Kurset skal bevisstgjøre deltakeren på hvordan man forebygger og forholder seg til konfliktfylte og truende situasjoner, for å minske risikoen for å bli utsatt for vold.
Vi tilbyr kurs om herske- og argumentasjonsteknikker. Hersketeknikker kan ødelegge trivsel og arbeidsmiljø - god kommunikasjon er nøkkelen. Har du noen ganger fått høre: «Kjære gode deg, nå vet du nok ikke helt hva du snakker om».
Vi tilbyr onlinekurs om konflikter og vanskelige personalsaker. Du får kunnskap om lovverket og innføring i konflikthåndtering, som gjør deg i stand til å ta riktige beslutninger til å kunne løse konflikter på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.
Vi tilbyr onlinekurs om profesjonell kundeservice og klagehåndtering. Lær hvordan du legger strategien for å skape en kultur og mentalitet for topp kundeservice i hele virksomheten! Lær hvordan du skal legge strategien for å håndtere kunder som er i harnisk, på alle tenkelige sosiale plattformer.