Kommunikasjon og konflikthåndtering er noe av det mest krevende du om leder må håndtere. Uten solid innsikt og trening i å kunne håndtere dette, er du nærmest dømt til å mislykkes som leder.
Om kurset
Ledelse handler mye om ulike kommunikasjonsprosesser og kommunikasjonsformer. Alt fra å gi informasjon, til å lede møter, til å ta beslutninger, til å avklare forventninger og gi tilbakemeldinger, til å gjennomføre medarbeidersamtaler, gi advarsler, permittere og si opp ansatte, delta på strategisamlinger, ta opp konflikter, mekle, osv.
Får å mestre og håndtere alt dette må du ha relevant og anvendbar kommunikasjons- og konfliktkompetanse!
På kurset lærer du hva kommunikasjon er, og hva som påvirker deg og din kommunikasjonsstil. Du lærer om feedforward og feedback, om formelle og uformelle samtaler, om konflikårsaker, om konfliktprogresjon, om konfliktforebygging, konfliktmestring og mye mer!
Læringspunkter:
Du får tilgang til en rekke ulike verktøy og muligheter for å trene på hvordan bruke dem i hverdagen som leder. Som forventningsavklaringer, feecbacktrappa, JOHARI-vinduet, å DUSKE©, møteledelse, teamsamtaler, min konfliktstil, megling, veiledning/rettledning og ikke minst TYDELIG kommunikasjon.
Målgruppe:
Kurset er for alle ledere uansett ledernivå