I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Vi tilbyr personlig hjelp og veiledning i forhold til temaer relatert til foreldre - barn relasjoner, kommunikasjon og konfliktløsning i forhold til barn og ungdom, utviklings- og reguleringsstøtte, kolikk og gråt hos spedbarn mm.
Kurset skal bidra til styrking av den enkelte ansattes kompetanse i møte med situasjoner hvor vold og trusler kan skje eller skjer. Kurset har som utgangspunkt at gode vurderinger og økt kunnskap om vold og aggresjon skal kunne forebygge eller trappe ned situasjoner med konflikt.
Kommunikasjon og konflikthåndtering er noe av det mest krevende du om leder må håndtere. Uten solid innsikt og trening i å kunne håndtere dette, er du nærmest dømt til å mislykkes som leder.
Studiet er en spesialisering innen coaching og beslutningsprosesser. Hovedfokuset er å motivere og coache på en slik måte at klient opplever det bekvemt og riktig å foreta valg. Det kan være store og små valg, både i privat- og arbeidsliv.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering, ledertrening for bedrifter. Konflikter er ressurstappende, demoraliserende, kulturnedbrytende og reduserer produktivitet og konkurransekraft. Alle bedrifter opplever konflikter, forskjellen ligger i hvordan dere takler konfliktene.
Vi tilbyr foredraget Å herske og beherske – om hersketeknikker. Har du opplevd å bli overkjørt eller latterliggjort, blitt kalt «lille venn», eller har viktig informasjon bevisst blitt holdt unna deg? Da har du sannsynligvis blitt utsatt for en hersketeknikk.
Vi tilbyr kurs i hersketeknikker for bedrifter. I dette kurset vil du lære hva som er de vanligste hersketeknikkene, og hvordan du kan avsløre og motstå dem. Du vil også lære mer om kommunikasjon, og om hvordan din væremåte og ditt reaksjonsmønster fremmer eller hemmer god kommunikasjon.
Vi tilbyr kurs i konfliktdempende kommunikasjon for bedrifter. Dette kurset vil gi deg både tankevekkere, økt selvinnsikt og praktiske verktøy til å møte utfordringene som kan oppstå i relasjoner mellom mennesker. Gjør deg klar til å se, unngå og håndtere konflikter.
Vi tilbyr kurs i konflikthåndtering. Uenighet og konflikter oppstår fordi vi mennesker er ulike. Håndtert på riktig måte kan konflikter være en kilde til utvikling, læring og tettere relasjoner.
Vi tilbyr kurs i arbeid i trusler og vold på arbeidsplassen Det er mange yrkesgrupper som utsettes for utagerende atferd i løpet av arbeidshverdagen fra bruker, klienter, pårørende eller miljøet rundt.
Tre timers nettbasert kurs som består av å adressere utfordrende opplevelser som styremedlemmer ofte møter i styrerommet. Det er innbakt diskusjonsoppgaver knyttet til erfaringer blant deltakerne som en del av programmet.