I kategorien ledelse og strategi finner du alle typer lederkurs innen lederutviklingskurs, endringsledelse, prosjektledelse, etikk og bedriftskultur med mer. Du finner også kurs for kvalitetssikring, selskapsrett og styrearbeid. Dersom du ønsker å starte din egen bedrift vil det være lurt å ta et gründer og etableringskurs. Finner du ikke kurset du leter etter her, finner du det kanskje i kategorien HR og personal eller Markedsføring og salg. Ta gjerne kontakt med oss hvis du ønsker at vi skal finne et kurs for deg.
Vi tilbyr styrekurs om styrearbeid i små og mellomstore aksjeselskaper. Sitter du i styre, eller ønsker du kanskje å sitte i ett styre en gang, men har lite erfaring innenfor styrearbeid? Da er dette kurset absolutt noe for deg.
Vi tilbyr ISO 9001-sertifisering. Hensikten med programmet er å gi deltakerne relevant kompetanse, slik at de oppnår bedre resultater for bedriften. Det handler om bedre styring/prioritering av hverdagen sett i forhold til virksomhetens mål.
Vi tilbyr kompetanseprogram for Prosjektkickoff. Hensikten med kurset er å gi grunnleggende kompetanse for lede prosjektoppstart, for å komme rett ut fra startlinja.
Vi tilbyr teambygging i prosjekter. Hensikten med kurset er å gi grunnleggende kompetanse i teamadferd. Kunsten er å lede seg selv og andre, for sammen å oppnå stadig bedre resultater.
We are offering courses in Chinese Business development. Understanding what consequences increased competition and acquisitions from the Chinese mean for our competitiveness, profits and welfare models is crucial for business leaders to succeed.
Forskning har dokumentert at utviklingen av effektive ledergrupper, høyt presterende team, prestasjonskultur og innovasjonskultur bygger på noen felles prinsipper. Vi har samlet disse i et program hvor målet er å skape og gjenskape viktige prestasjoner på et stadig bedre nivå.
I dette kurset avslører vi hemmeligheten bak naturlig autoritet, styrker din gjennomslagskraft i hverdagen og gir deg innsikten du trenger for å møte de daglige utfordringene som leder, samtidig som du fremmer et positivt arbeidsmiljø og oppnår organisasjonens mål.
Oppdag din unike lederstil og lær hvordan du kan hjelpe dine medarbeidere til å lede seg selv i en krevende hverdag. Vi bruker JTI som gir deg et solid rammeverk for å forstå dine personlige styrker og utviklingsområder, essensielt for effektiv selvledelse og personlig vekst.
Dette er programmet for deg som vil hjelpe dine medarbeidere til å lære raskere enn konkurrentene. Du vil få innsikt i coachende lederstil og en dyp forståelse av de 6 viktigste spørsmålene som du kan bruke for å coache dine medarbeidere.
Tillitsbasert ledelse handler om å hjelpe medarbeideren til å lede seg selv i en kompleks og krevende hverdag hvor endringene står i kø.
Vi tilbyr kurs om god likviditetsstyring. Få en grundig forståelse av likviditetsstyring i en bedrift. Det inkluderer teoretisk kunnskap, praktiske øvelser, case-studier og diskusjoner, slik at du kan bruke dine nye ferdigheter og kunnskaper i virkelige situasjoner.
Vi tilbyr kurs om ny som mellomleder. Dette kurset, det eneste i sitt slag i Norge, viser deg veien fra rollen som førstelinjeleder til mellomlederrollen. Du får innsikt i nye krav og forventninger, og hva du må gjøre får å lykkes i denne krevende overgangen.
Har du nettopp blitt leder, eller ønsker du å bli det? Vit at dette valget innebærer store personlige endringer for deg. Du går fra å lede kun deg selv, til å lede andre. Det igjen betyr at du både skal lære mye nytt, samtidig som du skal «avlæres», dvs. slutte å gjøre mange ting.
Ledelse i praksis hviler på to grunnstener: Selvforståelse og rolleforståelse. Som leder vil du måtte bruke deg selv som person på en mye mer aktiv måte. Det betyr at du må kjenne deg selv som person. Uten denne selvkjennskapen mislykkes du trolig som leder.
Som ny leder har du 90 dager på deg til å finne fotfeste. Mislykkes du er resultatet ofte tapt tillit og respekt. Blant de du skal lede og lederkollegaer. Det betyr at i løpet av denne perioden bør du, via ulike prosesser og kartlegginger, ha fått både oversikt og innsikt i enheten du har overtatt.
Jobber du med, eller har du ansvar for lederopplæringen i bedriften? Da er dette kurset midt i blinken for deg! Kurset, det eneste i sitt slag i Norge, gir en grundig innføring i hva bedriften selv kan gjøre for å utvikle og ta vare på sine ledere.
Ny som førstegangsleder. Kurset ser på to utfordringer førstegangsledere må være forberedte på: Identitetsskiftet og lederskiftet. Du får innsikt i hva det innebærer å bli førstegangsleder, hvordan lede en organisasjon, lede mennesker og takle stress og følelser.
Å bli mellomleder handler primært om to ting: Du får et større faglig- og organisatorisk ansvarsområde, og du leder ikke lengre gjennom medarbeidere, men primært gjennom førstelinjeledere.
Ledelse handler om å få folk til å jobbe sammen mot felles mål. Det betyr at en av de aller viktigste rollene er rollen som teamleder. Eller leder for en ledergruppe. I kurset tar vi for oss det du trenger for å bygge, utvikle og ikke minst overta et team/en ledergruppe.
Vi tilbyr kurs om ditt lederperspektiv. En berikende opplevelse for å finne klarhet og skape relasjon med medarbeiderne dine. De fleste ledere har ikke tatt seg tid til å reflektere over sitt ledelsesperspektiv og definert hva slags leder de ønsker å være.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon i ledelse. Alle virksomheter ønsker at ledere skal være gode å kommunisere. Men alt for ofte mangler man trening på grunnleggende kommunikasjonsferdigheter og de viktige samtalene og samtaleteknikkene en leder må kunne.
Lær ledere hvor viktig det er å benytte riktig lederstil for å øke produktiviteten hos medarbeiderne i virksomheten. Alle virksomheter er avhengige av effektive ledere som vet hvordan de best skal lede sine medarbeidere. Ofte mangler ledere ferdigheter i å være fleksible ledere.
Vi tilbyr kurs om tillitsledelse. God ledelse starter med tillit. Tillit kan være vanskelig å gjøre seg fortjent til og lett å miste.
Vi tilbyr kurs om organisasjon og ledelse for bedrifter. Hovedtrekk ved vår kompetanse innen organisasjon og ledelse. ASOKs medarbeidere kan vise til en lang rekke oppdrag knyttet til utredning og utvikling av organisasjoner, først og fremst innen statlig, fylkeskommunal og kommunal virksomhet.