Salgskurs - Salg og service med arbeidsglede



Kursarrangør: Today.no
Sted: Oslo
Oslo
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 1 dag

Vi tilbyr kurs i salg og service med arbeidsglede. Kursets formål er å øke selgerens mulighet til å gjøre en god jobb og dermed øke både omsetningen og bidra til et bedre arbeidsmiljø. Kurset er blanding av foredrag og praktiske workshop.

Kursinnhold:
• Selgerens holdninger og begrensende tankesett
• Komfortsoner og mot, kroppspråk og kommunikasjon
• Kunde i fokus. Ditt viktigste verktøy!
• Arbeidsglede og engasjement. Engasjerte medarbeidere er mer effektive
• Salgsteknikker og closing. I dagens konkurranse er denne kunnskapen nødvendig
• Mersalg og merverdi. Bedriftens overskudd ligger ofte i mersalg og flersalg
• Enkel målsetting som er riktig sammensatt, er den beste motivasjonen

Du lærer salgsteknikker og closinger som gjør deg mer rustet å jobbe med salg. I dagens konkurranse må også vanlige butikkansatte lære seg mer av salgsteknikker for å beholde kundene. Det aller meste kan kjøpes overalt: hos flere konkurrenter og internett.

På kurset lærer du å få kontakt med kunden, finne kundens behov og få kunden til å kjøpe av deg. Vi lærer deg å finne kundens egentlige behov og å selge kunden uten press med enkle teknikker og avslutninger. Kunden slipper å løpe til konkurrenten for å få gode nok argumenter for å kjøpe. Du skaper lyst til å handle fra deg og ikke fra internett.

Vi utfordrer komfortsonen. Vi finner frem MOTET du har i brystet. Vi slutter med unnskyldningene og bortforklaringene og starter å utvikle oss til bedre selgere. All utvikling ligger utenfor komfortsonen din. Du har mye mer potensial enn du tror. Vi må bare få det frem og det krever mot. Alt du ønsker deg ligger utenfor komfortsonen din, ellers hadde du allerede hatt det!

• Vi setter fokus på mental trening og riktig tankesett.

Vi avsjekker om våre holdninger er i samsvar med det som er hensiktmessig og hvordan kan vi forandre på de som vi ikke ønsker å ha. Hvordan påvirker våre private holdninger jobben vår og bedriftens omdømme? Hvordan kan vårt eget kroppspråk påvirke vår tenkesett og service vi gir til kundene. Hvordan kommuniserer du med kunder og deg selv?

Etter kurset vil du føle at din egen selvfølelse og selvtillit har fått et løft også. Du får en mestringsfølelse som gir deg “glød” og gjenspeiler seg i måten du jobber med kundene etterpå.

Målgruppe for kurset:
Selgere, promotører og nyansatte ledere i butikk. For deg som jobber i butikk eller vil selge produkter til næringslivet og privatpersoner, og ønsker å utvikle deg til å bli bedre enn de fleste. For deg som ønsker å utnytte potensialet og bli den aller beste selgeren du kan bli, og for deg som ønsker å ha mot til å til selge den kunden som står foran deg nå!

Kursmateriell:
Kursavgiften inkluderer illustrert arbeidsbok, lunsj, pausekaffe / te og snacks.