Fagfokus er en kurs og konferansearrangør med sosial profil. Vi ønsker at våre arrangementer skal ende med bedre tjenester og endre veien videre for de som mottar tjenester. Enten det dreier seg om helse og velferdstjenester, eller utdanning.
Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om 10 nøkler til bedre sykefraværsarbeid for ledere. Hva gjør du som leder, egentlig når en medarbeider blir langtidssykemeldt? De fleste ledere kjenner på usikkerhet, og det er ikke så rart.
Vi tilbyr konferanse om arbeid, bosetting og integrering. En todelt konferanse der første dag fokuserer på arbeid som integrering, og andre dag ser på bosetting og integrering. Velg begge dager eller kun den ene!
Vi tilbyr konferanse om arbeid, bosetting og integrering som webinar. En todelt konferanse der første dag fokuserer på arbeid som integrering, og andre dag ser på bosetting og integrering. Velg begge dager eller kun den ene!
Vi tilbyr kurs om arbeidsrett og juss for mellomledere. Vi som mellomledere er tradisjonelt ikke utdannet innen juss, eller arbeidsrett. De fleste av oss har fått jobben fordi vi kjenner faget som skal utøves.
Vi tilbyr webinar om den profesjonelle samtalen. Gode kommunikasjonsferdigheter er det viktigste verktøyet man kan ha som leder og spesielt i de vanskelige og krevende samtalene. Bergestuen er en av forfatterne av boken og metodikken “den profesjonelle samtalen.
Vi tilbyr kurs om den vanskelige samtalen for bedrifter. Samtalen du helst vil slippe - men må ta! Som leder kommer du før eller siden i situasjoner der du må si noe vanskelig til en medarbeider - og da er det lett å grue seg, utsette eller gå for en altfor vag versjon.
Vi tilbyr webinar om emosjonelt arbeid - viktig faktor i HMS arbeidet. Emosjonelt arbeid har lenge vært HMS arbeidets blinde flekk. Det å jobbe med mennesker over tid, kan gi store helseutfordringer både fysisk og psykisk.
Vi tilbyr fagdag om emosjonelt arbeid, selvivaretakelse og sykefravær som webinar. Ansatte som kontakt med vanskelige mellommenneskelige situasjoner, må ofte bruke egne følelser for å skape en stemning som gir fornøyde brukere og klienter.