Vi tilbyr teorikurs i flytelefoni - Radio Telegraphy Licence (RTL) som nettbasert kurs. Et flytelefonistsertifikat er et eget frittstående sertifikat som gir deg rett til å snakke på radiokanaler som benyttes i luftfarten.
Vi tilbyr teorikurs i flytelefoni - Radio Telegraphy Licence (RTL) som nettbasert kurs pluss praksis. Et flytelefonistsertifikat er et eget frittstående sertifikat som gir deg rett til å snakke på radiokanaler som benyttes i luftfarten.
flygeteori.no er glade for å kunne formidle at vi har utviklet et nytt teorikurs og at søknad er sendt Luftfartstilsynet for godkjenning. Kurset er bygget opp som et nettkurs etterfulgt av et klasseromskurs (helgekurs) i Oslo.
Vi tilbyr nattflygingskurs for privatfly - teori som nettbasert undervisning. Dersom man ønsker å fly etter mørkets frembrudd trenger man å legge til en VFR nattrettighet på sertifikatet.
Vi tilbyr nattflygingskurs for privatfly - teori som nettbasert kurs pluss praksis. Dersom man ønsker å fly etter mørkets frembrudd trenger man å legge til en VFR nattrettighet på sertifikatet. Nattrettighet er således et av de aller mest populære påbyggingene til et LAPL- eller PPL-sertifikat.
Vi tilbyr teorikurs til privatfly PPL(A)/LAPL(A) som nettbasert undervisning pluss praksis. Det vil si at du tar all teori på nett, og flyr det praktiske programmet i din lokale flyklubb!
Vi tilbyr teorikurs til privatfly PPL(A) som nettbasert undervisning. Med et PPL(A) får du rettigheten til å fly etter visuelle flygeregler (VFR). Du kan fly ditt eget fly, eller du kan være medlem av en flyklubb og leie fly der.
Vi tilbyr teorikurs på sjøfly Class Rating SEP (sea) som nettbasert undervisning pluss praksis. Stort mer romantisk blir det ikke. Her kan du kombinere luft og sjø - og får det beste av to verdener.
Vi tilbyr teorikurs til Light Aircraft Pilot Licence (LAPL) som nettbasert undervisning pluss praksis. Det vil si at du tar teorien på nett og flyr i din lokale flyklubb!
Bodø flyklubb tilbyr for akroflyging kurs
Bodø flyklubb tilbyr flykurs GAP.
Bodø Flyklubb arrangerer teorikurs til PPL(A) eller LAPL(A) med klasseromsundervisning.
For å bli privatflyger (LAPL(A)-sertifikat) må du gjennom et teorikurs og et flykurs. Teorikurset kan gjøres via en flyklubb, f.eks. Bodø Flyklubb, en kommersiell flyskole eller som brevkurs hos Luftfartsskolen.
For å bli privatflyger (PPL-sertifikat) må du gjennom et teorikurs og et flykurs. Teorikurset kan gjøres via en flyklubb, f.eks. Bodø Flyklubb, en kommersiell flyskole eller som brevkurs hos Luftfartsskolen.
Vi tilbyr kurs i seilflygning. Har du en pilot i magen? Lurer du på om seilflyging kan være noe for deg? Er du over 15 år? Har du normal helse? Liker du vakre naturopplevelser?
Luftfartsskolen tilbyr privatflygerutdannelse i samarbeid med Oslo Flyveklubb. Det å ta et privatflygersertifikat kan være utfordrende, men når du først har fått sertifikatet er det å kunne fly spennende og utrolig moro. Og det er ikke så vanskelig som du kanskje tror.
Vårt eget MCC kurs gjennomføres i vår Beechcraft 200 FNPT-II Simulator i våre lokaler på Kjeller flyplass. MCC kurset er delt i en teoretisk og en praktisk del.
Vi tilbyr FI (H) IR kurs. 25 hours teaching and learning. Operational Briefing 5 hours flight training if initial TRI(H) 1 hour skill test If previous holder of TRI(H) on other types, minimum 2 hours flight training and assessment.
Implementation of JAR FCL-2 training regulations and high demand for new helicopter pilots, have caused a shortage of qualified helicopter instructors.
Instrument IR (H) EHC Instrument Rating Courses are JAA approved. We offer the course on the BO 105 or AS355N.
Integrated commercial pilot training (ATP(H)/IR) is a full-time, two-year training offer.
Imagine if, instead of being constantly stuck in slow-moving city traffic, always late for meetings, you could fly your own helicopter! With a Private Pilot Licence, you have the right to fly a helicopter, carrying non-paying passengers.
A license holder must possess a valid type rating in order to fly a specific helicopter type. Each helicopter type requires that the license holder has successfully passed a type course and check flight with a CAA-examiner.