Vi tilbyr bedriftsinternt kurs om elever som utfordrer oss for lærere i barne- og ungdomsskole 1 - 10 trinn. Hvordan kan vi som jobber direkte med elevene i skolen best mulig møte de elevene som har en atferd som utfordrer oss, slik at både elevene og vi får en bedre arbeidshverdag?
Vi tilbyr kurs om Løvstadmetoden for bedrifter. For at ikke trusler og vold fra tjenestemottakere skal møtes med maktkamp eller mot-vold fra personalet, gir vi opplæring i voldsforebyggende kommunikasjon og voldsforebyggende kroppshåndteringsmetodikk.
Vi tilbyr kurs om tvang og makt i skolen for bedrifter. Et kurs som gir økt kunnskap om lovverket og tiltak for forebygging av tvang og makt i skolen. Ta vare på deg selv og dine elever når medelever er urolige og / eller utøver vold.
Vi tilbyr et nettkurs kalt "Tvang og Makt i skolen. Nettkurset handler om når og hvordan du kan gripe inn i konkrete situasjoner i skolen og er utviklet og ledet av Silje Gislefoss Netland for Rom for Mestring og Utvikling.
Vi tilbyr kurs om overgrep og trakassering for bedrifter. Mange mennesker føler skyld og skam etter seksuelle overgrep og bærer med seg sin hemmelighet store deler av livet. Selv om saken er foreldet, har du kanskje behov for å prate med noen som har taushetsplikt.
Vi tilbyr individuelle timer online om overgrep og trakassering. Mange mennesker føler skyld og skam etter seksuelle overgrep og bærer med seg sin hemmelighet store deler av livet. Selv om saken er foreldet, har du kanskje behov for å prate med noen som har taushetsplikt.
Vi tilbyr kurs i konflikter og konflikthåndtering som webinar. Hva gjør du når konflikter oppstår? Hvordan møter du utfordrende situasjoner? Kjenner du og dine ansatte til spillereglene for arbeidslivet? Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs om voldsforebygging for bedrifter. Vår erfaring gjennom over 40 år med voldsforebygging innenfor og utenfor institusjoner, er at den viktigste måten å mestre vold på, er å forebygge den. Derfor sier vi at ‘holdning er viktigere enn holdning’.