Her finner du kurs innen markedsføring og salg. Alle bedrifter er avhengige av å kommunisere best mulig med sine kunder. Gjennom salgskurs, kurs i forhandlingsteknikk, presentasjonsteknikk, mediekontakt og PR kan du skaffe deg kompetansen du trenger for å nå ut til dine kunder på en effektiv måte. Du finner også kurs innen relasjonsbygging, CRM og kundebehandlingssystemer som hjelper deg å bygge og bevare gode kundeforhold. Hvis du ikke finner kurset du leter etter, oppfordrer vi deg til å ta kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr kurs/foredrag i presentasjonsteknikk. Budskapet skal ikke bare ut, det skal også inn. I dette kurset jobber du med hvordan du formidler budskapet. Du får et verktøy for å trene på din egen presentasjon og til å analysere andres.
Du presenterer i møterommet, på webinaret, i videomøter, i paneldebatten, på scenen, når du pitcher, når du underviser, når du vil overbevise - vi presenterer til hverdags og til fest. Hva ville skjedd om du trente strukturert på måten du fremfører på?
Vi tilbyr webinar om slik presenterer du stoffet ditt. ABC til digitale presentasjoner i koronaens tid, med triksene du vil ha nytte av også når vi kan møtes fysisk. Adrian Lund er blant landets beste til å presentere. Nå gir han sine beste tips.
KI kommer til å påvirke alle organisasjoner og yrker. Kunnskap om hva KI er, og ikke minst hvordan KI kan brukes er startpunktet for enhver organisasjon. I dette kurset lærer du begge deler - du får en innføring i KI og eksempler på praktisk bruk i hverdagen.
Reiseleder er et av kursene på Reiselivsskolen. Kurset gir en praktisk innføring i de fleste oppgavene reiseledere kommer bort i og inneholder mange gode råd og tips for deg som vil bli reiseleder. Reiseledere sørger for at kundene får en god reise. De leder aktiviteter og utflukter, fo
Reiselivsfaget er utviklet for voksne mennesker som vil ta fagbrev som praksiskandidat og bli Reiselivsmedarbeider.
Vi tilbyr foredrag om digitale møter er en del av den nye hverdagen. Det krever noe annet av oss en tradisjonelle møter. I dette kurset går vi igjennom forskjellene og hvordan vi kan ha gode, produktive og inkluderende møter digitalt.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening
I bunnen av all god kundeservice må det ligge gode holdninger og verdier. Hvilken retning en samtale tar påvirkes mye av hvor godt du blir likt. Det må vi forstå og tilpasse oss.
Jeg synes motivasjon er ganske lett. Dessverre er det kortvarig og trenger stadig eksternt påfyll. Inspirasjon kommer innenfra. Dersom du gjør noe som gir deg mening og inspirerer deg vil motivasjon komme av seg selv.
Har du noen gang møtt noen du synes det er skikkelig vanskelig å snakke med? Dere er antakelig veldig forskjellige personer. Lær hvordan du tilpasser deg forskjellige personlighetstyper.
Vi tilbyr kurs i presentasjonsteknikk for bedrifter. Med dette kurset kan alle bli gode retorikere. Du lærer effektive teknikker for å forberede og fremføre innlegg og presentasjoner. Og vi ser på noen teknikker for å håndtere nervøsitet.
Vi tilbyr kurs i mediehåndtering, PR og forholdet til media for bedrifter. Mediedekning kan man ikke bestille eller kreve. Det krever målrettet innsats. Profesjonell mediekontakt og mediehåndtering er viktig for alle virksomheter. Og det er et håndverk vi kan!
Vi tilbyr kurs i praktisk medietrening foran kamera for bedrifter eller online. Hovdan.Com AS utviklet digitale og hybride versjoner av våre kurs, øvelser og rådgiving under pandemien. Vi levere derfor fullverdige tjenester online/digitalt, uten at noen må møtes fysisk.
Vi tilbyr nettbasert kurs om markedsføring i sosiale medier: mindset og best practice. Ser du etter et kurs i markedsføring på sosiale medier? I dette kurset om sosiale medier tar Kristian Thomassen (Falk Media) deg med dypt til verks og ser på hva sosiale medier egentlig er.
Vi tilbyr kurs om å ta ordet for bedrifter. Mikrofonen som står der og venter på deg foran en forsamling som skal høre hva du har å si - det mest skremmende på jord, for noen. Å ta ordet i en forsamling er skremmende for veldig mange.