Her finner du kurs innen Human Resource Management (HR) og personal temaer som rekruttering og utvalg, kommunikasjon, personlighetsanalyse og intervju. Du vil også finne kurs innen karriere, team, gruppedynamikk og medarbeidersamtale. Finner du ikke kurset du leter etter her, finner du det kanskje i kategorien Ledelse og strategi eller Markedsføring og salg. Ta gjerne kontakt med oss hvis du ønsker at vi skal finne et kurs for deg.
Skreddersydde workshop/kurs for innenfor området rekruttering og utvelgelse. Innholdet tilpasses din organisasjons behov, med fokus på relevante utfordringer og mål. Du lærer deg konkrete verktøy og metoder du kan bruke med én gang.
Kurset gir en grundig innføring i emner knyttet til DNVs standard for rekrutteringspersonell.
Dette er kurset for deg som vurderer en karriere innenfor rekruttering, eller for deg som er HR-medarbeidere eller leder, og som ønsker å bygge opp kompetanse innenfor rekruttering og utvelgelse.
Vil du styrke din rekrutteringskompetanse og sikre bedre ansettelser? Dette kurset er skreddersydd for deg som er leder med ansvar for egne rekrutteringsprosesser – og for HR-medarbeidere som jobber med å finne de rette kandidatene. Kurset gir deg et solid fundament – klart til bruk i hverdagen.
RetoRingdal holder foredrag om retorikk, kommunikasjon og formidling for selskaper og organisasjoner. Foredragene passer for både privat og offentlig sektor. Trenger du faglig påfyll til seminaret eller fagsamlingen, tilbyr vi spesialsydde foredrag om retorikk og overbevisningens kunst.
Vi tilbyr, på din arbeidsplass, kurs for bedrifter som ønsker en/to dagers inspirerende opplæring med fokus på å presentere effektivt. Tilpasset alle nivåer, nyttig for hele bedriften fra sentralbord og innover og oppover. Gi dine ansatte læring og en opplevelse for livet.
Vil du bli en bedre kommunikatør? RetoRingdal holder kurs for næringsliv og offentlig sektor som gjør deltakere trygge foran et publikum og lærer kunsten å overbevise. RetoRingdal gjennomfører kurs både i Norge og i utlandet. Vi gjennomfører alene og vi gjennomfører sammen med andre.
Vi tilbyr 40 timers HMS-kurs som nettkurs. I IKAS har vi dyktige instruktører som vil hjelpe deg med tiltak og forebyggende faktorer du bør være bevisst på for å få et bedre miljø på din arbeidsplass.
Vi tilbyr nettbasert HMS-kurs for ledere. Formålet med vårt HMS-kurs for deg som leder er å gi deg innblikk og innføring i de viktigste aspektene i HMS. Det å kunne se hvordan du kunne øke kvaliteten på arbeidsplassen er svært viktig for alle bedrifter.
I samarbeid med Connected Mindful Living tilbyr vi et digitalt mindfulness treningsstudio med ukentlig, live streamet praksis. Dette tilbudet er medlemsskapsbasert, og du kan melde deg på personlig eller tilby dette til hele avdelingen eller bedriften din.
Vi tilbyr kurs i Grid 3 redigering – modul 2 - webinar. Kurset vil gi en innføring i grunnleggende redigering og hvordan man tilpasser og lager egne kommunikasjonsoppsett. Egnet for de som har fullført modul 1.
Vi tilbyr kurs i Grid for iPad redigering, viderekommende på Teams. Dette kurset er rettet mot de som har erfaring med redigering i Grid for iPad, og/eller som har sett modul 1, som ligger på denne siden.
Vi tilbyr BAS-kurs- Bedriftsinternt. Kurset skal hjelpe deltakerne til å kunne mestre rollen som BAS. Bruk av KPI’er (Key Performance Indicator) er et begrep som mange virksomheter bruker.
Vi tilbyr HMS-kurs for ledere som nettkurs. Innfri AML’s krav om dokumentert opplæring i HMS, men vel så mye inspirere til aktivt fokus på HMS- arbeidet i bedriften og positive ringvirkninger av dette. For best mulig utbytte av kurset forsøker vi å tilpasse kurset til de bransjene som er påmeldt.
Vi tilbyr kurs om oppsigelse og avskjed ABC for bedrifter. Arbeidsmiljøloven har inngående reguleringer av forholdet mellom ansatte og arbeidsgivere ved oppsigelse og avskjed.
Vi tilbyr kurs om permittering ABC for bedrifter. Korrekt fremgangsmåte i henhold til arbeidsmiljøloven når bedriften har behov for permittering av ansatte. Arbeidsmiljøloven har inngående reguleringer av forholdet mellom ansatte og arbeidsgivere ved permitteringsprosesser.
Slik håndterer du utfordrende personalsamtaler og møter kompliserte situasjoner på en tydelig og profesjonell måte. Hvordan håndterer du utfordringer rundt konflikt og samarbeidsproblemer, lav arbeidsmoral eller uakseptabel væremåte?
77% mener feilansettelser handler om at den ansatte ikke har ferdigheter og egenskaper de ga utrykk for på intervjuet. Videre sier 68% at feilansettelser handler om at den ansatte ikke har en personlighet som fungerer i relasjon med øvrige ansatte.
Bedre samspill gir økt lønnsomhet. Selvinnsikt, selvmestring og profesjonelle relasjoner gjennom bruk av Kjernekvadranten. Utforsk dine styrker og ressurser! Bli kjent med hva som karakteriserer deg og gi deg selv muligheten til å forstå hvordan du oppleves.