I kategorien strategi og forretningsmodell finner du kurs og opplæring i bruk og implementering av forskjellige strategier og forretningsmodeller. Det finnes like mange strategier som det finnes bedrifter. Din organisasjons suksess er avhengig av hvor vellykket den valgte strategiske plattformen blir implementert og konkretisert. Strategikursene her tar for seg sammenhengen mellom strategi, taktikk og handling. Ta kontakt med oss hvis du ikke finner noe som passer for deg.
Vi tilbyr onlinekurs om digital strategi for ledere. Strategiske tilnærminger og implikasjoner av valg av digitale kanaler. Bli en digital leder. Bruk data og analyse til å fatte beslutninger og få den nødvendige innsikten til å forme strategier og kommunikasjon med dagens verktøy i sosiale medier.
Skal du starte med noko nytt, utvide eksisterande produksjon, eller berre treng hjelp til å auke lønsemda i det du driv med på garden? Vi hjelper deg gjennom utviklingsprosessen!
Vi tilbyr kurs om LOTO innføring som e-læring. Dette kurset er ment som en innledning til intern opplæring i egen virksomhet, der ansatte lærer om strategi, kartlegging, prosedyrer, maskiner, utstyr og ikke minst plassering av oversiktskart og utstyr / hjelpemiddel.
På 2 dager vil du lære hvordan du skal gjennomføre en Design Sprint med ditt team. Det vil ikke være et tung teoretisk kurs, men en praktisk og team-basert workshop. Vi gjør fortiden våre sprinter online. Snart vil vi tilby online kurs i workshop design og fasilitering. Mer info om dette kommer.
Vi tilbyr webinar om Canvas del 1: strategi- og innovasjonsverktøy for forretningsmodellering. Kurset gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller.
Vi tilbyr webinar om Canvas del 2: verdiløftet i canvas konseptet. Kurset gir en innføring i hvordan styret og toppledelsen kan bruke Alexander Osterwalder sine enkle metoder og modeller for å sikre rett fokus i arbeidet med innovasjon, omstilling, strategi- og forretningsutvikling.
Vi tilbyr kurs om det strategisk fokuserte styret som webinar. Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent - enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.
Vi tilbyr webinar om digital strategi i styrerommet. Kurset gir en innføring i digitalisering og hvordan digitalisering påvirker og kan utnyttes til å skape økt vekst og innovasjon. Deltagerne får en innføring i et rammeverk for utvikling av en fokusert digital strategi tilpasset virksomheten.
Vi tilbyr kurs om forretningsutvikling & vekst som webinar. Ett komprimert og nyttig kurs med mange verdifulle tips og råd, "live" med styrekonsulent - enten via Teams eller Zoom. Mulighet for å stille spørsmål mm. underveis.
Vi tilbyr kurs om KPI Nøkkelindikatorer for virksomheten som webinar. Dette er et viktig kurs for styremedlemmer og daglig ledere som vil lære hvor virkningsfulle KPI-er kan være for å styre organisasjonen i rett retning.
Vi tilbyr kurs om profesjonelt styrearbeid som webinar. Profesjonelt styrearbeid kombinerer det vesentlige regelverket med praktiske problemstillinger og avklaringer opp mot virkelighetens utfordringer.
Vi tilbyr kurs om strategi og forretningsutvikling i større virksomheter som webinar. Virksomheters rammebetingelser endres stadig raskere. Dette stiller større krav til innovasjonsevne og omstillingstakt enn noensinne. En effektiv og smidig strategiprosess er en viktig premissgiver for dette.
Vi tilbyr kurs om strategiarbeid i små og mellomstore virksomheter som webinar. Formålet med kurset er å gi styret, daglig leder og øvrig administrasjon et best mulig utgangspunkt for å gjennomføre egne strategiprosesser.
Vi tilbyr kurs om strategisk forretningsutvikling og vekst som webinar. Kurset gir deg konkrete maler / verktøy for din strategiprosess og en innføring i nødvendige kriterier for vekst. Deltakerne blir kjent med hvordan de kan planlegge og gjennomføre strategiprosesser.
Vi tilbyr kurs om styrearbeid i datterselskaper i konsern som webinar. Styrearbeidet i datterselskaper i et konsern kan by på spesielle utfordringer i forhold til aksjeloven, f. eks når det gjelder ansvarsforhold og hovedarbeidsoppgaver.
Vi tilbyr kurs om styresekretæren - saksgang og dokumentasjon for bedrifter. Kurset handler om saksgang og dokumentasjon for styresekretæren, og gir en basis grunnleggende kunnskap om de vesentlige regler om styrets funksjon, rolle og saksbehandling.
Vi tilbyr webinar om styresekretæren - saksgang og dokumentasjon. Kurset handler om saksgang og dokumentasjon for styresekretæren, og gir en basis grunnleggende kunnskap om de vesentlige regler om styrets funksjon, rolle og saksbehandling.
AFKI-metoden er vår spesialutviklede tilnærming til å gi bedrifter den beste opplæringen innen kunstig intelligens. Passer for grupper fra 1-20 personer.
Vi tilbyr kurs i strategisk ledelse og innovasjon som nettbasert undervisning. Dette er en yrkesrettet utdanning som gir deg kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse innen strategi og innovasjon.
Vi tilbyr digitalt kurs om den kreative verktøykassen. I kurset “Overskudd med kreativitet” lærte kaospilot og veileder Chamilla Skjelstad deg hvordan du legger grunnlaget for en kreativ arbeidsplass.
Vi tilbyr kurs i digitale plattformer og økosystemer, innovasjon strategi digitalt som digital undervisning. Hva er digitale plattformer og økosystemer, og hvordan kan det påvirke din virksomhet?
Vi tilbyr digital undervisning om strategi i praksis – den japanske metoden. Har du en strategi du har tro på, men vet ikke helt hvordan du skal virkeliggjøre den? Eller er du bare nysgjerrig på hva vi kan lære av japanske virksomheter? Da er dette kurset noe for deg.
Vi tilbyr digitalt kurs om strategi som engasjerer. I en verden preget av rask endring og økt kompleksitet blir tillit stadig viktigere for ledelse. Tillitsbasert ledelse handler ikke bare om å tro på andre, men om å bygge relasjoner, skape trygghet og gi rom for selvledelse og innovasjon.
Vi tilbyr digital undervisning om strategisk kommunikasjon i sosiale medier. De fleste vet at virksomheten bør ha en god tilstedeværelse i sosiale medier, og at man bør lage godt innhold som engasjerer målgruppen. Men hva betyr det egentlig i praksis?