Vi tilbyr innføring i immaterielle rettigheter (IP) som nettkurs. Forskning viser at mer enn 80% moderne virksomheters verdier er immaterielle, mens knappe 20% er materielle. Forvaltning av de immaterielle verdiene (IP) er viktig! Enhver virksomhet bør ha en IP-strategi.
Vi tilbyr nettkurs i immaterielle rettigheter (IP). Forskning viser at mer enn 80 % av moderne virksomheters verdier er immaterielle, mens knappe 20 % er materielle. Forvaltning av de immaterielle verdiene (IP) er viktig! Enhver virksomhet bør ha en IP-strategi.
På dette webinaret får du vite hvordan du best kan håndtere immaterielle rettigheter i en konkurssituasjon. Hvordan rettigheter som patent, varemerke og design skiller seg fra fysiske eiendeler. Hvilke avtaler kan boet overta, og hva kan konkursboet egentlig ta beslag i?
Patentstyret gir deg en faglig oppdatering om den nasjonale og internasjonale utviklingen innenfor patentområdet.
A webinar with basic information on EU Trademark and Registered Community Design. Central topics will be the Norwegian terms in the harmonized database and new initiatives such as Covid-related support for SMEs, like pro bono work and free dispute resolution services.
Mange kreative byråer utvikler nye merkevarer, varer og tjenester, men de færreste har nok kunnskap om rettigheter, juss og varemerker når man skal velge navn og lage profil for kundene sine.
Vi tilbyr varemerke- og designfrokost. I tillegg til frokost serverer Patentstyret fersk praksis innen varemerke og design, fra det siste halve året.
Oslo Science Academy tilbyr nå to engasjerende, interaktive to-modulers Intellectual Property-kurs, rettet mot IP-ledere, akademikere og innovatører. Dette kurset vil gi viktige ferdigheter og IP-kunnskap for personlig og profesjonell utvikling.
Oslo Science Academy tilbyr nå to engasjerende, interaktive to-modulers Intellectual Property-kurs, rettet mot IP-ledere, akademikere og innovatører. Dette kurset vil gi viktige ferdigheter og IP-kunnskap for personlig og profesjonell utvikling
Vi tilbyr nettbasert kurs i merkevareledelse. Merkevareledelse fokuserer på hvilke virkninger en sterk merkevare har for bedrifter og forbrukere. Vi ser på hvordan merkevaren kan posisjoneres i kundens hukommelse, merkekjennskap og kunnskap i tillegg til markedsposisjonering.