Her finner du kurs for lager og logistikk. Du finner kurs for kommunikasjonssystemer, lagerstyring og annet. Ta kontakt med oss hvis du ikke finner kurset du leter etter, så finner vi det for deg.
Vi tilbyr vårt Excel og Power BI for innkjøpere og logistikkmedarbiedere. Verktøypakken Power BI forenkler arbeidsdagen for alle som jobber mye i Excel. I dette introkurset ser vi nærmere på både Excel og Power BI, og hvilke funksjoner som er relevante innen innkjøp og logistikk.
Vi tilbyr kurs i praktisk bedriftsøkonomi for innkjøpere og logistikere. Kurset er spesialtilpasset deg som jobber med innkjøp og logistikk. Praktisk undervisning tar for seg ulike, økonomiske problemstillinger som kan forekomme underveis i innkjøpsprosessen.
Vi tilbyr kurs om praktisk bedriftsøkonomi og økonomistyring for innkjøpere. Økonomistyring handler om planlegging og kontroll av økonomien, samt hvordan man forvalter virksomhetens ressurser på en best, mulig måte. Nettopp dette lærer du mer om i dette kurset.
Vi tilbyr grunnkurs i anskaffelsesregelverket - offentlige anskaffelser. Hensikten med kurset er å gi basis opplæring og grunnleggende forståelse av Anskaffelsesregelverket og når dette kommer til anvendelse. Kurset legger opp til overordnet gjennomgang av regelverket på dette området.
Vi tilbyr grunnkurs i materialsertifikater. Er du materialkoordinatorer, innkjøper eller ikke-teknisk personell og syns det er vanskelig å lese materialsertifikater? Da bør du melde deg på dette kurset.
Vi tilbyr kurs om innføring i transport og spedisjon som nettkurs. Et must for alle nye medarbeidere og andre som ønsker innføring i en allsidig bransje. Dette nettbaserte kurset tar for seg mange temaer og gir grunnleggende kunnskap om bransjens mange arbeidsområder.
Vi tilbyr kurs om reklamasjonsbehandling som nettkurs. Balansen mellom hensyn til kunde og jussen er avgjørende ved håndtering av reklamasjoner. Vårt kurs tar deltakerne gjennom blant annet ansvarsregler og fritaksgrunner.
Vi tilbyr innkjøpsledelse som nettstudie. Innkjøpsledelse er en innføring i hvordan anskaffelser kan ledes og utvikles til å gi mer innovative og bærekraftige løsninger for offentlig sektor.
Vi tilbyr nettbasert kurs i strategisk verdikjedeledelse 1. Strategisk verdikjedeledelse 1 skal gi innsikt i hvilke aktiviteter som genererer kostnader, påvirker resultatet og skaper verdi, samt hvordan disse henger sammen, organiseres og skaper konkurransefortrinn.
Strategisk verdikjedeledelse 2 skal gi kunnskap om hvordan innkjøpsstrategier er nært knyttet til å utvikle verdier for virksomheten. Emnet skal også gi forståelse for kilder til innkjøpsbehov, og hvordan ressursstrategier identifiserer leverandørgrupper og markeder av betydning.
Vi tilbyr årsstudium i bærekraftige innkjøp som nettstudie. Vil du være en pådriver i det grønne skiftet? Med dette årsstudiet kan du hjelpe bedrifter, organisasjoner og det offentlige til å handle bærekraftig.
Vi tilbyr nettstudiet Fagbrev logistikk for praksiskandidater. Jobber du med logistikkarbeid, men mangler formell kompetanse? Hvis du har yrkespraksis fra relevant arbeid kan du ta Fagbrev logistikk for praksiskandidater.
Vi tilbyr grunnkurs i anskaffelsesregelverket - offentlige anskaffelser som nettundervisning. Hensikten med kurset er å gi basis opplæring og grunnleggende forståelse av Anskaffelsesregelverket og når dette kommer til anvendelse.
Vi tilbyr videregående nettkurs i tilbudsevaluering - fordypning i evalueringsmetoder. I dagliglivet sammenlignes to tilbud ved å holde deres styrker og svakheter opp mot hverandre. Slik finner man sjelden det beste tilbudet i offentlige anskaffelser.
Velkommen til et kurs som tar for seg hvordan GDPR påvirker innkjøperens arbeidshverdag og hvordan personvernreglene må implementeres i anskaffelsesprosessen: fra behovsverifikasjon, via utforming av kravspesifikasjon og konkurransegrunnlag, til evaluering, inngåelse og oppfølging av kontrakt.
Vi tilbyr nettbasert grunnkurs i innkjøp for innkjøpere i privat næringsliv. Få bedre kjennskap til din rolle som innkjøper og dens betydning i din bedrift. Bli en tryggere innkjøper, fra behovsavklaring til kontraktsinngåelse.
Vi tilbyr nettkurs om IKT-Anskaffelser. IKT-området utvikles hyppig og er ofte komplekst å orientere seg i for innkjøpsavdelingen. Mange spørsmål og usikkerhet kan reise seg ved inngåelse av IKT-kontrakter, og det finnes nok av eksempler på at feilkjøp innen IKT kan bli en kostbar erfaring.
For mange knytter det seg fortsatt utfordringer til bruk av statens standardavtaler. Målet med dette kurset er å gi deg nøkkelen til å foreta et korrekt valg av SSA-kontraktstype, uten å måtte lese gjennom hele porteføljen av maler. På denne måten effektiviserer du innkjøpsprosessen.
Vi tilbyr nettkurs i SOA Basis - sertifisering i offentlige anskaffelser. Sertifiseringsordning for offentlige anskaffelser (SOA) er et av myndighetenes virkemidler for å øke kompetansen i innkjøps-Norge.
Vi tilbyr nettkurs i SOA Bærekraft - sertifisering i offentlig anskaffelser. Med dette kurset får du en praktisk gjennomgang av hvilke regler du som innkjøper kan benytte for å stille krav om miljø- og samfunnshensyn i kommende anskaffelser.
Vi tilbyr nettkurs i strategisk innkjøpsledelse. For å lykkes med effektiv ressursbruk ved innkjøp kreves det en ledelse som organiserer og tilrettelegger for at gevinster skapes og synliggjøres.
Vi tilbyr nettkurs om tilbudsevaluering - praktisk bruk av evalueringsmodeller. Hvor går grensen mellom rettslige krav og innkjøpsfaglig skjønn? De fleste tvister innen offentlige anskaffelser omhandler tilbudsevaluering.