I kategorien konflikthåndtering finner du kurs og opplæring i hvordan man skal hanskes med konflikter og kommunikasjonsproblemer. Det finnes gjerne mange årsaker til en konflikt. Her vil det finnes kurs i grunnleggende teknikker for å avdekke problemer på et tidlig stadie, og for å håndtere de ulike mennesketyper i vanskelige situasjoner og konflikter. Vi gjør oppmerksom på at du finner en egen kategori for Kommunikasjonskurs.
Hvordan kan vi forstå og hjelpe barn og ungdom med sosiale, emosjonelle og adferdsmessige utfordringer? Ross Greene gir oss praktiske og konkrete svar på hvordan vi kan jobbe og skape samarbeid også der ting har vært fastlåst, vanskelig, og kanskje også “eksplosivt”.
Hvordan kan vi forstå og hjelpe barn og ungdom med sosiale, emosjonelle og adferdsmessige utfordringer? Videregående kurs med Ross Greene En praktisk fordypning i metoden Problemløsning Gjennom Samarbeid.
Vi tilbyr nettbasert fordypningskurs om konfliktløsning og reguleringsstøtte. Hovedfokuset i kurset er på hva du selv kan gjøre for å møte barn på en utviklings- og reguleringsstøttende måte i konfliktsituasjoner din egen hverdag.
Vi tilbyr nettkurs om konflikter i relasjoner med barn og hva du kan gjøre for å løse de! Du kan nå delta på dette kurset hjemme i din egen stue eller på din arbeidsplass.
Vi tilbyr veilederutdanning på nett, kommunikasjon og konfliktløsning i relasjoner med barn. For deg som vil veilede foreldre og personale som jobber med barn. Dette og mye mer får du gode verktøy til å jobbe med gjennom denne utdannelsen.
Vi tilbyr kurs om aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon. Målsettingen er at aggresjonsforebyggende atferd og kommunikasjon (AFAK), skal gi deltakerne kunnskap om aggresjon og vold. Opplæringen gir en innføring i hvordan aggresjon og vold kan forebygges og håndteres.
Vi tilbyr basiskurs - skole, barnevern, bolig og psykiatri for bedrifter. Basiskurs har som målsetting å gi deltakerne grunnleggende kompetanse og mestring i håndtering av utfordrende atferd.
Vi tilbyr kurs om kommunikasjon og konflikthåndtering for bedrifter. For å kunne kommunisere bedre med kollegene dine tilbyr vi i Medco dinHMS flere kurs i kommunikasjon. Kursporteføljen vår inneholder alt fra kurs i «den vanskelige samtalen», coaching og aktiv lytting.
Vold og trusler på jobb påvirker både ansatte og arbeidsgivere. Slike hendelser kan føre til fysiske og psykiske skader, økt sykefravær og i verste fall føre til at ansatte slutter i jobben. Derfor er kunnskap om håndtering av vold og trusler viktig og det bidrar til å sikre et trygt arbeidsmiljø.
Vi tilbyr kurs om håndtering av vold og trusler på arbeidsplassen. Kurset har en praktisk og teoretisk modul hvor du lærer og trener på situasjoner som kan oppstå på arbeidsplassen.
Vi tilbyr foredrag/kurs i Inkludering / Integrering / Mangfoldt. La deg inspirere til vekst og utvikling gjennom engasjerende foredrag og kurs. Foredragene er ikke bare underholdende, de skal også berøre og bevege deg som tilhører.
Vi tilbyr interaktivt kurs om konflikthåndtering. Konflikter tar mye energi og tid, og kan forsure enhver relasjon eller miljø. Bli med på et interaktivt kurs der du får solide praktiske verktøy. Vi diskuterer også case og ulike situasjoner.
Vi tilbyr nettbasert kurs om avgrensning og grensesetting. Evnen til å sette grenser på en positiv måte og foreta nødvendige avgrensninger er en av de viktigste suksessfaktorene for å utøve et godt lederskap. Det er også nødvendig for å overleve og for å få tid til å gjøre de viktige tingene.
Vi tilbyr kurs om konflikthåndtering på arbeidsplassen som virtuelt klasserom. Målsettingen med kurset er å bevisstgjøre deltakeren på hvordan man håndterer, forebygger og forholder seg til konflikter på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs i konflikter og konflikthåndtering som webinar. Hva gjør du når konflikter oppstår? Hvordan møter du utfordrende situasjoner? Kjenner du og dine ansatte til spillereglene for arbeidslivet? Konflikter er en naturlig del av livet på arbeidsplassen.
Lær å håndtere konflikter effektivt med vårt kurs i konflikthåndtering. Få praktiske verktøy for å identifisere, forstå og løse konflikter på arbeidsplassen eller i personlige relasjoner, og styrk kommunikasjon, samarbeid og empati.