Fagfokus er en kurs og konferansearrangør med sosial profil. Vi ønsker at våre arrangementer skal ende med bedre tjenester og endre veien videre for de som mottar tjenester. Enten det dreier seg om helse og velferdstjenester, eller utdanning.
Vi tilbyr konferanse om de komplekse barnevernssakene. En konferanse om sakene som virkelig utfordrer barnevernstjenesten og samarbeidspartnere. De vanskelige sakene utfordrer barnevernet, psykisk helsetjeneste, oppvekstsektoren og politiet.
Vi tilbyr konferanse om de komplekse barnevernssakene som webinar. En konferanse om sakene som virkelig utfordrer barnevernstjenesten og samarbeidspartnere. De vanskelige sakene utfordrer barnevernet, psykisk helsetjeneste, oppvekstsektoren og politiet.
Vi tilbyr konferanse om de særskilt vanskelige. Hvordan behandler vi de potensielt farlige? De som motsetter seg hjelp? De som har manglende boevne? En konferanse for de som møter personer som motsetter seg hjelp.
Vi tilbyr konferanse om de særskilt vanskelige som webinar. Hvordan behandler vi de potensielt farlige? De som motsetter seg hjelp? De som har manglende boevne? En konferanse for de som møter personer som motsetter seg hjelp.
Vi tilbyr webinar om den profesjonelle samtalen. Gode kommunikasjonsferdigheter er det viktigste verktøyet man kan ha som leder og spesielt i de vanskelige og krevende samtalene. Bergestuen er en av forfatterne av boken og metodikken “den profesjonelle samtalen.
Vi tilbyr webinar om elever som strever. Et skolewebinar som handler om det å gi forståelse og sammenheng, og om konkrete tiltak for å hjelpe elever som strever. Det er et stort omfang av eksplisitte vansker som gjør at elever strever på skolen.
Vi tilbyr webinar om emosjonelt arbeid - viktig faktor i HMS arbeidet. Emosjonelt arbeid har lenge vært HMS arbeidets blinde flekk. Det å jobbe med mennesker over tid, kan gi store helseutfordringer både fysisk og psykisk.
Vi tilbyr fagdag om emosjonelt arbeid, selvivaretakelse og sykefravær som webinar. Ansatte som kontakt med vanskelige mellommenneskelige situasjoner, må ofte bruke egne følelser for å skape en stemning som gir fornøyde brukere og klienter.