Ukeskurs i digital markedsføring



Sted: Qross Kurssenter AS
          Oslo, Helsfyr
Kursadresse: Østensjøveien 36, 0667 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:00
Varighet: 5 dager
Pris: 24.750
Neste kurs: 02.12.2019 | Vis alle kursdatoer

Bli Qross Digital Marketing Certified

I dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier, og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt. I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.
Hvorfor velge dette kurset i digital markedsføring?
  • Dette er et svært attraktivt kurs å ha på din egen CV.
  • Du vil lære deg å forstå digitale medier, samtidig som du vil lære hvordan du kan gjøre viktige beslutninger selv.
  • Du vil forstå hvordan du jobber hands-on med flere viktige plattformer.
  • Du vil få veiledning og praktiske eksempler du kan ta med deg videre til ditt eget selskap
Kursinnhold:

Dag 1 - Digital strategi

  • Oversikt over det digitale bildet
  • Viktige verktøyer for å lykkes digitalt
  • Kartlegging av brukerne på digitale flater
  • Introduksjon til samling av data
  • Bruk av analyseverktøyer
  • Bruk av annonseplattformer
  • Slik måler du verdien av hver trafikkilde
  • Slik tar du selskapet fra A-Å

Dag 2 - Google søk

  • Hvordan fungerer Google?
  • SEO: Fortjente posisjoner
    • Hva er søkemotoroptimalisering?
    • Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank
    • Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater
    • Teknisk SEO
    • Lage innhold basert på søke-etterspørsel
    • Lenker og sosiale medier
  • Google AdWords: Betalte posisjoner
    • Basic gjennomgang av Google AdWords, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi.
    • Praktiske eksempler til hvordan AdWords fungerer.
    • Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google AdWords.
    • Vi viser hvordan du får en positiv ROI med AdWords.
    • Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett.
    • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
    • Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din.
    • Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto.
    • Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt.
    • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google.

Dag 3 - Sosiale medier

  • Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
  • Praktiske eksempler til hvordan annonsering i  sosiale medier fungerer.
  • Lage annonser som du lykkes med.
  • Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse.
  • Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier.
  • Strategi til hvordan du bygger et community

Dag 4 - Sporing, analyse og rapportering

  • Kom i gang med Google Analytics
  • Sporing med Facebook pixel
  • Introduksjon til Google Tag Manager
  • Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking)
  • Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak
  • Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak

Dag 5 - Digital strategi og oppsummering

  • Slik optimaliserer du trafikken og databsen din med A/B-testing, CRO og CRM
  • Introduksjon til epost-markedsføring
  • Gjennomgang av caser fra den virkelige verden
  • Innsikt i trender som du kan kombinere med de viktige kunnskapene du har tilegnet seg
  • Veien videre for å utvikle selskapet på sikt

Målgruppe for kurset

Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital strategi. Kurset er tilpasset for både små og store selskaper, slik at alle vil få nyttig kunnskap og verktøy de kan ta med seg videre.

Forkunnskaper:

Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før. Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav.

Kursmateriell

Lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.

Eksamen / sertifisering

Qross Digital Marketing Certified

Vis flere tilsvarende kurs: