Ukeskurs i digital markedsføring



Kursarrangør: Qross Kurssenter AS
Sted: Qross Kurssenter AS
          Oslo, Helsfyr
Kursadresse: Østensjøveien 36, 0667 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:00
Varighet: 4 dager
Pris: 25.800
Neste kurs: 06.05.2024 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr ukeskurs om digital markedsføring. På dette 5-dagers kurset vil du få en innføring i viktige byggestener for å lykkes med digitale medier og lære hvordan du selv kan gjøre viktige beslutninger for selskapet ditt.

Innhold:
I tillegg vil du få opplæring i hvordan du selv kan håndtere annonsering, strategi, analyse, sosiale medier og søkemotoroptimalisering, som er nøkkelkunnskaper i en hvilken som helst bedrift i dag.

Program:
1) Kurs i digital strategi:
• Oversikt over det digitale bildet
• Viktige verktøy for å lykkes digitalt
• Kartlegging av brukerne på digitale flater
• Introduksjon til samling av data
• Bruk av analyseverktøy
• Bruk av annonseplattformer
• Slik måler du verdien av hver trafikkilde
• Slik tar du selskapet fra A-Å

2) Google søk - SEO og Google Ads:
• Hvordan fungerer Google

SEO: Fortjente posisjoner:
• Hva er søkemotoroptimalisering
• Forklaring av ord som f.eks. domene-autoritet og PageRank
• Hvordan øke din egen synlighet i organiske søkeresultater
• Teknisk SEO
• Lage innhold basert på søke-etterspørsel
• Lenker og sosiale medier

Google AdWords / Ads: Betalte posisjoner:
• Basic gjennomgang av Google Ads, og hvordan Google søk passer inn i din markedsstrategi
• Praktiske eksempler til hvordan Ads fungerer
• Gjennomgang av formelen for å lykkes på Google Ads
• Vi viser hvordan du får en positiv ROI med Ads
• Praktisk gjennomgang av hvordan du setter opp et vellykket oppsett
• Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse
• Skriv gode annonsetekster mot målgruppen din
• Hvordan du tar Google søk fra et basic oppsett til en avansert og vellykket annonsekonto
• Det du trenger å vite om optimalisering av oppsettet ditt
• Veien videre og strategier for å oppnå suksess med Google

3) Markedsføring i sosiale medier:
• Basic gjennomgang av Facebook, Instagram, LinkedIn, SnapChat og YouTube-annonsering, og hvordan kanalene passer inn i din markedsstrategi.
• Praktiske eksempler til hvordan annonsering i sosiale medier fungerer
• Lage annonser som du lykkes med
• Hvordan treffe rett målgruppe med en relevant annonse
• Veien videre og strategier for å oppnå suksess med sosiale medier
• Strategi til hvordan du bygger et community

4) Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering:
• Kom i gang med Google Analytics
• Sporing med Facebook pixel
• Introduksjon til Google Tag Manager
• Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking)
• Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak
• Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som ønsker verdifull kunnskap i digital markedsføring

Forkunnskaper:
• Du må ikke ha noe kunnskap om digital strategi fra før
• Det er en fordel å vite litt om Google, Google Analytics, sosiale medier og andre digitale plattformer fra før, men ikke et krav.

Kursmateriell:
Ta med egen PC eller Mac. Ingen spesiell programvare kreves forhåndsinstallert, men det er en fordel, men ikke et krav, at du har tilgang til bedriftens side, profil og annonsekonto i sosiale medier, samt bedriftens Google Analytics / Tag Manager / Ads-konto. Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss. Kursavgiften inkluderer lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.