Lær å håndtere uheldig emosjonell belastning på jobb! Få konkrete verktøy for å takle krevende situasjoner med kunder, pasienter eller brukere. For avdelinger og virksomheter med forhøyede emosjonelle krav.
Dette fire-timers kurset gir ansatte, ledere, verneombud og tillitsvalgte opplæring i et verktøy for håndtering av uheldige og påregnelige emosjonelle krav og belastninger som kan forekomme ved kontakt med andre enn virksomhetens egne ansatte. Dette kan omfatte problemer og utfordringer som oppstår i møte med kunder, leverandører, politikere, pasienter, brukere, «mannen i gata», nærstående eller lignende. Hovedvekten legges på en konkret og praktisk tilnærming til håndtering, både kollektivt innenfor virksomheten og individuelt rettet.
Hva lærer du på kurset?
Litt om styrende dokumenter (Arbeidsmiljøloven, HMS-forskrifter)
Hva oppleves som truende, irriterende eller utmattende i vår jobb?
Grensesetting og profesjonell yrkesutøvelse
Hvordan håndtere situasjoner «der og da» – kommunikasjon og konkrete tiltak
Hva gjør vi når det begynner å gå på helsa løs?
Myndighet og ansvar
Saksbehandlingslinja
Målgruppe:
Kurset er beregnet for avdelinger, virksomheter og seksjoner som i sin kartlegging har avdekket risiko for forhøyede emosjonelle krav eller uheldig emosjonell belastning i arbeidssituasjonen.
Varighet: 4 timer.
Dato og tidspunkt: Kan tilpasses deres ønsker.
Sted: Kan tilpasses deres ønsker (fysisk eller digitalt).
Instruktør: Kurset arrangeres av en av våre dyktige eksperter.
Forkunnskaper: Det kreves at det er gjennomført en kartlegging som viser risiko for forhøyede emosjonelle krav i arbeidssituasjonen.
Pris: Pris varierer ut fra varighet, antall deltakere og om kurset holdes fysisk eller digitalt.
Emosjonell belastning, arbeidsmiljø, stressmestring, konflikthåndtering, kommunikasjon, grensesetting, HMS, arbeidsmiljøloven, ledelse, ansatte, verneombud, tillitsvalgt, kurs for ledere, kurs for ansatte, krevende kunder, pasientkontakt, brukerkontakt.