I kategorien kommunikasjon finner du kurs og opplæring innen kommunikasjon og samhandling i hele landet. Gode kommunikasjonsferdigheter er i mange situasjoner avgjørende om man skal lykkes i arbeidslivet, eller i privatlivet for den saks skyld. Et kurs i kommunikasjon kan hjelpe med å få frem det beste i deg slik at du lykkes bedre, uansett arena. Vi gjør oppmerksom på at du finner egne kategorier for Konflikthåndteringskurs, Kurs i presentasjonsteknikk og Coachingkurs i kommunikasjon. Finner du ikke kurset du leter etter tar du bare kontakt med oss, så finner vi det for deg.
Kurset i effektive stillingsannonser gir en konkrete vektøykasse som gjør at bedriftens ansatte skriver bedre stillingsannonser. Dette innebærer en kombinasjon av underveisning, praksis, konkrete hjelpemidler, og analyse av eksisternede prosesser og praksis.
Vi tilbyr kur i Intervjuteknikk. Effektiv intervjuteknikk som sikrer gode kandidatopplevelser. Kurset i seleksjon og intervjuteknikk tar for seg grunnleggende intervjuteknikk, inkludert jobbanalysen og andre deler av seleksjonsprosessen.
Vi tilbyr kurset Å bygge tillit i digitale intervjuer - Video. Hvordan bygger du tillit i digitale intervjuer? Dette minikurset går gjennom grunnleggende forhold som sikrer at du kan bygge best mulig relasjon med andre i et digitalt intervju.
Vi tilbyr interaktivt kurs om konflikthåndtering. Konflikter tar mye energi og tid, og kan forsure enhver relasjon eller miljø. Bli med på et interaktivt kurs der du får solide praktiske verktøy. Vi diskuterer også case og ulike situasjoner.
God intern kommunikasjon er mer enn bare hyggelig prat – det er en nøkkel til bedre samarbeid, høyere trivsel og mer fornøyde kunder. Når ansatte forstår hverandres adferd og kommunikasjonsstil, skapes det en tryggere og mer produktiv arbeidsplass. Og det merkes – også utenfra.
Vi tilbyr kurs om bedre kommunikasjon på arbeidsplassen for bedrifter. Bedre kommunikasjon på arbeidsplassen er et bedriftsinternt kurs med fokus på at ulike mennesker kommuniserer på forskjellige måter.
Vi tilbyr kommunikasjonskurs for par. I noen tilfeller er det en dårlig og en bra person i et forhold som går i stykker, men erfaringsmessig er det for det meste to bra mennesker som ikke får det til, og veldig ofte er det kommunikasjonen som er grunnen.
Vi tilbyr bedriftsinternt kommunikasjonskurs for par. I noen tilfeller er det en dårlig og en bra person i et forhold som går i stykker, men erfaringsmessig er det for det meste to bra mennesker som ikke får det til, og veldig ofte er det kommunikasjonen som er grunnen.
Effektiv kommunikasjon og samarbeid er nøkkelen til et vellykket team. Vårt kurs i kommunikasjon og samarbeid gir de ansatte en dypere forståelse av kommunikasjonsdynamikk og lærer dem teknikker for å forbedre samarbeidet på arbeidsplassen.
Vi tilbyr kurs om kunsten å ta feil for bedrifter. Frykten for å gjøre feil herjer norsk arbeidsliv. Det brukes mer tid på å rapportere og å unngå kritikk enn på å produsere.
Vi tilbyr kurs om meningsbryting - debattledelse for bedrifter. Meningsbryting - en debattledelse i tradisjonell eller samtaler på litt «skvalansk» vis kan friske opp konferansen. En debatt kan være et høydepunkt på konferansen. Gode debatter krever rutinerte debattledere.
Vi tilbyr kurs om oppspark til avspark - skråblikk på konferansen for bedrifter. En konferanse eller et møte trenger en god start! Arild Hoksnes er ekspert på å se skrått på de fleste temaer, og et slikt skråblikk kan være nettopp det som setter forsamlingen i godt modus.
Vi tilbyr kurs med introduksjon til dialogmodellen for barnehager. Dialogmodellen er en forsknings- og erfaringsbasert modell som ble utviklet gjennom forskningsprosjektet “Hele barnet, hele løpet - mobbing i barnehagen”.
Vi tilbyr nettbasert kurs om Karlstadmodellen: performativ kommunikasjon. Ønsker du å lære mer om performativ kommunikasjon i Karlstadmodellen? Da er dette kurset perfekt for deg. Kurset bygger videre på introduksjon til Karlstadmodellen og går i dybden på bok nummer 1, performativ kommunikasjon.
Vi tilbyr foredrag om digitale møter er en del av den nye hverdagen. Det krever noe annet av oss en tradisjonelle møter. I dette kurset går vi igjennom forskjellene og hvordan vi kan ha gode, produktive og inkluderende møter digitalt.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening
Har du noen gang møtt noen du synes det er skikkelig vanskelig å snakke med? Dere er antakelig veldig forskjellige personer. Lær hvordan du tilpasser deg forskjellige personlighetstyper.
Noen er helt naturlig flinke til å snakke med andre. De har det rette toneleiet, de stiller de rette spørsmålene og de får lytterens oppmerksomhet. De fleste av oss må jobbe for det. Den gode nyheten er at alle kan få det til med litt trening.
Medarbeidersamtaler som lederverktøy! Mange ledere opplever medarbeidersamtaler som et pliktløp, som de må gjennomføre fordi det er en del av lederjobben. Mange utsetter samtalene i det lengste, fordi de har annet å gjøre.