Vi tilbyr kurs i Masterclass: Produktstrategi. I dagens raske og konkurransepregede marked møter produktledere press om å levere resultater samtidig som de navigerer i skiftende kundebehov, interessentenes krav og virksomhetens prioriteringer.
Innhold:
Likevel ser vi ofte at team stormer frem uten en tydelig produktstrategi, noe som fører til spredte initiativer, uklare beslutninger og tapte muligheter.
En solid produktstrategi er avgjørende for å skape grunnlaget for suksess: Den gir retning, hjelper teamet med prioriteringer, og sikrer at innsatsen rettes mot meningsfulle resultater. Uten en klar strategi risikerer selv de beste ideene å føre til feil resultater.
Strategisk tenkning er en kjernekompetanse for alle produktledere – en avgjørende ferdighet som muliggjør trygg beslutningstaking, god forankring i hele organisasjonen og langsiktig påvirkning.
Denne nyutviklede masterclassen er laget for å gi produktledere det nødvendige tankesettet for å lede med tydelighet, skape felles forståelse og utvikle produkter som utgjør en forskjell.
Velkommen til en skikkelig inspirerende (og helt skjermfri) dag!
Strategi er avgjørende for produktorientering
I denne 1-dags masterclassen i produktstrategi lærer deltakerne hvordan de effektivt definerer, kommuniserer og tilpasser en produktstrategi. Som en videreføring av det 2-dagers ICAgile-sertifiserte kurset i Product Management, vil denne dagen ha fokus på strategiske valg, posisjonering av produkter i konkurranseutsatte markeder og det å omsette strategi til handling.
Gjennom dagen vil deltakerne jobbe med å utvikle sin egen produktstrategi – gjennom å bruke strategiske rammeverk, ta nødvendige avveininger og utforme en tydelig, strategisk fortelling. Etter endt kurs vil deltakerne sitte igjen med et konkret rammeverk for å lage en klar og strukturert produktstrategi som de kan videreutvikle og implementere i egen virksomhet.
Gjennom en blanding ekspertise og innsikt, strategiske modeller, praktiske øvelser og tilbakemeldinger fra andre deltakere, lærer du ikke bare hvordan du lager en strategi, men også hvordan du setter den ut i livet, sikrer støtte hos interessenter og tilpasser strategien til en verden i rask endring.
Dette lærer du
Hva er en produktstrategi?
Identifiser hva en strukturert produktstrategi innebærer og hvilke elementer som inngår. Utforsk hvorfor en tydelig produktstrategi er avgjørende for å skape felles retning og fokus i produktutviklingen.
Hvordan ta strategiske beslutninger?
Forklar og ta i bruk rammeverk for strategiske valg, inkludert posisjonering av produkter i markedet og hvordan du effektivt prioriterer gjennom tydelige avveininger.
Hvordan kommunisere produktstrategien?
Forstå hvilke faktorer som gjør en produktstrategi effektiv å formidle. Utforsk hvordan du skaper en overbevisende og tydelig strategisk fortelling som engasjerer interessenter.
Hvordan omsette strategi til handling?
Oversett produktstrategien til konkrete handlinger som hjelper teamet med å prioritere riktig, og sørger for at daglig innsats støtter opp om den langsiktige visjonen.
Når bør strategien justeres?
Vurder når og hvordan produktstrategien bør tilpasses i møte med endringer. Diskuter hvordan du vet når det er riktig å pivotere, holde fast ved planen eller revurdere hele strategien.
Hvordan skape varig verdi gjennom strategi?
Lær hvordan du bruker produktstrategi til å skape varige resultater. Diskuter hva som skal til for å sikre kontinuerlig verdiskapning i produkter som møter reelle behov i markedet.
Målgruppe
Alle som trenger Masterclass i produktstrategi
Forkunnskap kreves:
Nei, men ICP-PDM er anbefalt som steg 1
Kursholder
Jiten Vara
Pris
Standardpris for dette kurset er 11 900 kr. Early bird-pris 10.900 kr. er tilgjengelig inntil fem uker før kursstart.
Sertifisering:
“Certified Product Manager (ICP-PDM)” fra ICAgile.