Vi tilbyr kurs i kommunikasjon i kontraktsoppfølgingsfasen. Ønsker du nyttige tips til smidig kommunkasjon og samspill i kontraktsoppfølgingsfasen?
Kursinnhold:
Det er dessverre ikke alle kontraktsperioder som forløper like knirkefritt, og med dette dagskurset lærer du effektive metoder for profesjonell håndtering av uenigheter og vanskelige problemstillinger som kan oppstå underveis i en leverandørrelasjon.
Kurset byr på et overordnet innblikk i forhandlingsteknikk, og du lærer mer om hvordan strategisk kommunikasjon kan bidar til god kontraktsforvaltning.
Kurset tar for seg
• Grunnleggende tips til forhandling i kontraktsoppfølgingsfasen
• Uenigheter, som mulighet og drivkraft
• Alternative metoder for å løse uenigheter
• To praktiske kommunikasjonsmodeller
• Hvordan besvare innvendinger, motstand og kritikk
• Hvordan håndtere urimelige krav og større uenigheter
• Kort om konflikthåndtering
• Taktiske og praktiske verktøy for bruk i møter, samtaler og forhandlinger
• Hvis vi velger å forhandle
• Suksesskriterier i forhandlinger
• Utdypning av suksesskrieterier
• Forhandlingsmøtets faser og oppgaver
• Erfaringslæring sammen med leverandør
• Handlingsplan for individ og organisasjon
Du lærer
Strategiske kommunikasjonsmetoder for smidig samspill med deres leverandører.
Målgruppe for kurset:
Innkjøpere i både offentlig- og privat sektor som ønsker å lære mer om god kontraktsforvaltning og hvordan lykkes med strategisk kommunikasjon i leverandørrelasjoner.
Kursmateriell:
Alle kursdeltakere må medbringe egen PC med installert Excel, samt lader og evt. ekstern mus. Kursavgiften inkluderer kursbevis og lunsj, samt full bevertning gjennom kursdagene.