Key Account Manager, kurs i hvordan du lykkes i rollen - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 14 leksjoner
Pris: fra 375

Vi tilbyr digital kurs i Key Account Manager - kurs i hvordan du lykkes i rollen. Hva gjør de annerledes for å få kundenes oppmerksomhet? I dette kurset lærer du rammeverket og de viktigste verktøyene for å lykkes i KAM-rollen.



Innhold:
Du lærer salgsmetodikk, retorikk, struktur, salgsprosess og de viktigste suksesskriteriene i salg. Alle jobber med salg. Enten du er lærer, utvikler eller konsulent. Mye av tiden i næringslivet brukes på å overbevise, påvirke, kommunisere og samarbeide med andre i løpet av en arbeidsdag. Men å være en dyktig Key Account Manager er et av de mest krevende, vanskelige og utfordrende yrkene du kan ha. Som KAM må du ha ferdigheter innen psykologi, relasjonskompetanse, strategi og forretningsforståelse.

Du bør ha analytiske evner, se sammenhenger, forstå økonomi og regnskap og ikke minst følge med på teknologisk utvikling. Og selvfølgelig må du ha sterke ferdigheter innen kommunikasjon, retorikk, presentasjonsteknikk og i tøffe forhandlinger. KAM-kurset lærer deg viktige verktøy for kommunikasjon, samhandling og gruppedynamikk. Derfor passer også kurset for salgssjefer, gründere eller forretningsutviklere som ønsker å lære mer om hvordan de kan samarbeide bedre med andre.

Dette lærer du:
• Suksessfaktorer og mentale salgshindere
• Kundens kjøpsprosess vs din egen salgsprosess
• Hvordan avdekke behov med GROW og SPIN
• Forstå kjøpssignaler og argumentasjonsteknikk
• Retorikk og kommunikasjon - kunsten å overtale
• Hvordan bruke Ciceromodellen til struktur og kommunikasjon
• Innvendinger, løsningsforslag og closing

Leksjoner:
1. Verdens eldste yrke - vi jobber alle med salg
2. Evolusjonen i salg
3. Salgsprosessen følger gitte “regler” og strukturer
4. Tillitsplattform - fundamentet i salg og ledelse
5. Den gode samtalen - ulike kommunikasjonsstiler
6. Dokumenterte suksesskriterier i salg
7. Ciceromodellen - hemmeligheten bak god retorikk og kommunikasjon
8. Kunnskapspyramiden
9. Behovsanalyse og 332-modellen
10. Behovsanalyse, GROW og SPIN - spørsmål som skaper fremtidstro
11. Retorikkurven - kunsten å overtale
12. Kjøpssignaler og argumentasjonsteknikk
13. Innvendinger og closing
14. Oppsummering, refleksjon og veien videre

Kursekspert: Steinar Muggerud

Steinar Muggerud har internasjonal ledererfaring i media, marketing og teknologi. Han har over 20 års erfaring innen salg og salgsutvikling både i Norge og internasjonalt. Han har jobbet på operativt og strategisk i Aftenposten, FINN.no og Media Norge før han ble en del av Learning & Development sentralt i Schibsted.

Muggerud ledet arbeidet med salgstransformasjon i Schibsted Sales Academy og har i dag ansvar for strategisk læring i Videocation. Her hjelper han mennesker og organisasjoner forberede seg på fremtiden gjennom kompetanseutvikling og kontinuerlig læring. Steinar er nysgjerrig og er genuint opptatt av god innsikt som skaper gode kundeopplevelser.

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for deg som enten er ny i salgsrollen, har jobbet med salg i noen år eller ønsker å utvikle deg videre til Key Account Manager.

Språk:
• Kurset holdes på norsk