Vi tilbyr nettbasert studie med innføring i resepsjonsledelse. Innføring i resepsjonsledelse tilbyr den kunnskapen og de verktøyene som trengs for å kunne lede en moderne hotellresepsjon på en profesjonell og gjestevennlig måte.
Innhold:
En gjestfri og effektiv resepsjon er alfa og omega for enhver bedrift som tar imot besøkende. Her dannes både førsteinntrykket og sisteinntrykket av virksomheten, og den interaksjonen som finner sted her er avgjørende for gjestens tilfredshet med besøket. Dette fagskoleemnet kan du studere som en del av fagskolen Resepsjonsledelse, men det kan også kjøpes separat. Fullført emne vil gi deg 10 studiepoeng som kan brukes dersom du senere ønsker å søke innpass i denne fagskolen.
Etter å ha fullført dette emnet, skal du blant annet:
• Ha kunnskap om hotellfaglige begreper, prosesser og verktøy som anvendes i utøvelse av ledelse av en hotellresepsjon.
• Ha kunnskap om hotellbransjen, hotellers organisering og resepsjonsfaglige oppgaver.
• Kunne anvende kunnskap om resepsjonsledelse, økonomi og markedsføring i planlegging og daglig drift av en hotellresepsjon.
Gjennomføring:
Dette studiet tilbys som nettstudium med fleksibel oppstart. Studietiden er beregnet som deltid. Du kan begynne studiene når du vil, og du gjennomfører i eget tempo. I nettskolen finner du lesestoff, videoer, begrepsforklaringer, oppgaver og refleksjoner. I løpet av studietiden har du tilgang på faglærer og studieveileder som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha. Til læreren sender du innsendingsoppgaver slik at du får faglig veiledning og råd i læringsprosessen mot eksamen.
Lånekassen:
Denne utdanningen er godkjent for å søke lån og stipend i Lånekassen, men du kan ikke ta forbehold om støtte når du søker. Derfor bør du sjekke at du er støtteberettiget hos Lånekassen før du søker.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker nettbasert studie med innføring i resepsjonsledelse
Opptakskrav:
Du kan enten få opptak på bakgrunn av formalkompetanse:
• Dette gjelder personer med generell studiekompetanse eller bestått videregående opplæring innen utdanningsprogrammet Salg, service og reiseliv.
Eller på bakgrunn av realkompetanse:
• Dette gjelder personer som ikke kvalifiserer på bakgrunn av formalkompetanse, men som har annen utdanning og/eller relevant arbeidserfaring, og som er 23 år eller eldre i opptaksåret.
Kursmateriell:
Bokliste: Hotel Front Office Management ISBN: 9780470637524
Eksamen / sertifisering:
Det gjennomføres avsluttende vurdering i dette emnet.
Eksamensform: 4-timers individuell skriftlig hjemmeeksamen.