Fremtidens kundeservice - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 time
Pris: fra 375

Vi tilbyr kurs om fremtidens kundeservice som digital undervisning. Ønsker du å forstå hvilken rolle kundeservice vil ha i fremtiden - både innad i organisasjonen og for kundene dine?



Innhold:
I dette kurset lærer du om hvordan ny teknologi påvirker måten vi interagerer med kundene på, og hvordan du kan sikre at all interaksjon kan bygge opp under selskapets kundesentriske forbedringskultur. Du vil bli kjent med utviklingen i kundeservice sin rolle overfor både kunde og organisasjonen. Dette er bakteppet for en introduksjon til nye fremvoksende teknologier og noen enkle prinsipper for hvordan vi bør forholde oss til kundereisene i et kundeserviceperspektiv.

Dette lærer du:
• Kundeservice i en historisk kontekst
• Ny teknologi og nye forretningsmodeller
• Være i stand til å forstå behovet for kundeservice i en historisk kontekst
• Være i stand til å forstå hvordan du kan identifisere og håndtere ulike typer kunder gjennom etablerte metoder og rammeverk.
• Være i stand til å forstå hvordan organisasjonen og kundeservicefunksjonen må jobbe sammen for å sikre trygg, effektiv og verdifull behandling av kunden gjennom hele kundereisen.
• Være i stand til å synliggjøre overfor resten av organisasjonen verdien av å samarbeide med og investere i god kundeservice.

Leksjoner:
1. Kundeservice - hva er poenget
2. Hva kundeservice har vært
3. Hva kundeservice kan bli
4. Digital transformasjon i kundeservice
5. Forstå behovet
6. Fange kunden
7. Rute kunden
8. Dekke behovet
9. Lære om interaksjon
10. Fikse rotårsaken
11. Lede forbedring og realisere verdi
12. Oppsummering

Kursekspert: Marcus Garberg

Marcus Garberg er en entusiastisk problemløser og digitaliseringsrådgiver, og har lang erfaring med innovasjon og forbedringsarbeid i blant annet kundeservicefunksjonen. Han har bakgrunn som sivilingeniør innen olje og gass, men ble en del av det teknologifokuserte konsulentselskapet Avo Consulting i 2018.

Til vanlig arbeider Marcus med digital rådgivning, strategisk forretningsutvikling, organisasjonsutvikling og effektivisering av arbeidsprosesser. Han har lang erfaring fra utviklerroller med teknologier innen automatisering og kunstig intelligens, men har de siste årene inntatt en mer forretningsorientert og strategisk rolle som rådgiver for sine kunder.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digital undervisning om fremtidens kundeservice

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis