Fagfokus er en kurs og konferansearrangør med sosial profil. Vi ønsker at våre arrangementer skal ende med bedre tjenester og endre veien videre for de som mottar tjenester. Enten det dreier seg om helse og velferdstjenester, eller utdanning.
Vi tilbyr kontaktlærerkonferansen. En overlevelsespakke for deg som kontaktlærer. Fokus på rollen som kontaktlærer, og praktiske tips til oppgavene som følger med. Kontaktlæreren har en sentral rolle i arbeidet med å skape et trygt læringsmiljø.
Vi tilbyr kontaktlærerkonferansen som webinar. En overlevelsespakke for deg som kontaktlærer. Fokus på rollen som kontaktlærer, og praktiske tips til oppgavene som følger med. Kontaktlæreren har en sentral rolle i arbeidet med å skape et trygt læringsmiljø.
Vi tilbyr webinar om matematikk på hjemmebane. Hanan M. Abdelrahman har et brennende engasjement for matematikkundervisning og for at alle elever skal lykkes i faget. Hun vektlegger sterkt at hver enkelt elev skal mestre og forstå matematikken.
Vi tilbyr kurs om når barns atferd utfordrer - om forståelse og håndtering av barn som utfordrer. Dette kurset vil utforske det intrikate samspillet mellom holdninger, kunnskap og handlinger i arbeidet med barn som viser utfordrende atferd.
Vi tilbyr foredrag om når det stormer mellom hjem og skole som webinar. De fleste lærere møter fra tid til annen markante, og / eller krevende foreldre. Noen lærere har uheldige strategier i sitt møte med elevenes foresatte.
Vi tilbyr kurs om når voksne krenker barn i barnehage og skole. De som gikk på skolen på 70-tallethusker alle læreren som var spydig, som kjeftet, eller som var morsom på bekostning av en elev. Læreren var gud i klasserommet, og ingen voksne var tilstede i barnas liv.
Vi tilbyr webinar om oppdagende skriving og lese- og skrivevansker. Under konferansen «Spesialundervisning som virker» i januar foreleste Mari Lura Elvedahl over temaet Meningsfull skriving som nøkkel til leseopplæring.
Vi tilbyr webinar om psykisk helse i skolen. Det blir flere og flere elever som sliter. Lærere opplever ofte at de ikke har det nødvendige kunnskapsgrunnlaget for å forstå bakgrunnen, samt hvordan de skal forholde seg til elever med psykiske problemer.