Skriv stillingsannonser som drømmekandidatene søker på - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 1 1/2 time
Pris: fra 375

Vi tilbyr digital undervisning om å skrive stillingsannonser som drømmekandidatene søker på. Teksten i en stillingsannonse er helt avgjørende for om din drømmekandidat skroller videre eller velger å søke.



Innhold:
I dette kurset lærer du å skrive overskrifter og ingresser som drar leseren inn i annonsen og holder henne der helt frem til hun møter din appell til handling. Klikk. Og en ny søknad er på vei til din innboks.

Dette lærer du:
• Å lage og bruke en persona
• Å snakke til de underliggende behovene for å søke jobb
• Å skrive overskrifter som gir stopp effekt
• Å skrive brødtekster som fungerer for lesing på skjerm
• Å bruke effektive språklige virkemidler
• Å beskrive avsender som en attraktiv arbeidsgiver
• Å kjenne til betydningen av visuelle virkemidler i annonsen

Leksjoner:
1. Introduksjon til kurset
2. Forstå hva som motiverer folk til å bytte jobb
3. Forstå forskjellen på aktive og passive jobbsøkere
4. Kompensasjon og lokasjon
5. Jobben
6. Kandidaten
7. Arbeidsgiver outro
8. AIDA-modellen NY
9. Annonsens anatomi
10. Overskrift med stopp-effekt
11. Stillingsfunksjonen som fungerer for søk og hjerne-retake finn nyeste

12. Vær personlig
13. Bruk aktiv presens nyeste
14. Formater for skjerm
15. En kreativ touch
16. Visuelle virkemidler
17. Oversikt over skriveprosessen
18. Lag en persona
19. Skriv en heishistorie til din persona
20. Skriv en A4-versjon og legg den i skuffen
21. Revidere og kvalitetssikre
22. Oppsummering med oppdatert case

Kursekspert: Roar Olav Slatlem

Roar Olav Slatlem er utdannet i salg og markedsføring fra Handelshøyskolen BI og har mange års erfaring fra mediebransjen. Han er opptatt av at selskaper må ta neste steg når de skal rekruttere og bli dyktigere på skille seg ut mot sin målgruppe. Selv mener han de fleste selskaper er altfor tradisjonelle når de annonserer sine stillinger. Roar har i FINN hjulpet mange av Norges største HR-avdelinger med å få best mulig effekt av sine stillingsannonser. I dag har han kundeansvaret for de største rekrutteringsbyråene i FINN.no.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digital undervisning om å skrive stillingsannonser som drømmekandidatene søker på

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis