Vi tilbyr studie om service og vertskap som nettbasert undervisning. Det å tilby god service og godt vertskap er alfa og omega for alle virksomheter som tar imot gjester.
Kursinnhold:
Dette emnet diskuterer metoder og verktøy som brukes i reiselivet for å sikre at besøkende turister får en hyggelig opplevelse, prater positivt om denne opplevelsen til andre, og kommer tilbake ved senere anledninger.
Aktuelle temaer:
• Særegenheter ved tjenester
• Vertskapets rolle i reiselivet
• Forventninger og tilfredshet
• Tjenesteutvikling og leveranse
• Opplevelsesrom i reiselivet
• Håndtering av vanskelige situasjoner
• Tverrkulturell forståelse
Etter å ha fullført dette emnet, skal du blant annet:
• Ha kjennskap til sentrale begreper og teorier innen markedsføring samt forståelse for deres anvendelse innen reiseliv.
• Kunne iverksette og koordinere tiltak for å bedre servicekvaliteten og gjestetilfredsheten ved destinasjoner og reiselivsvirksomheter.
Gjennomføring:
Dette studiet tilbys som nettstudium med fleksibel oppstart. Studietiden er beregnet som deltid. Du kan begynne studiene når du vil, og du gjennomfører i eget tempo. I nettskolen finner du lesestoff, videoer, begrepsforklaringer, oppgaver og refleksjoner. I løpet av studietiden har du tilgang på faglærer og studieveileder som kan svare på faglige og praktiske spørsmål du måtte ha. Til læreren sender du innsendingsoppgaver slik at du får faglig veiledning og råd i læringsprosessen mot eksamen.
Lånekassen:
Denne utdanningen er godkjent for å søke lån og stipend i Lånekassen, men du kan ikke ta forbehold om støtte når du søker. Derfor bør du sjekke at du er støtteberettiget hos Lånekassen før du søker.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker nettbasert studie om service og vertskap
Opptakskrav:
Du kan enten få opptak på bakgrunn av formalkompetanse:
• Dette gjelder personer med generell studiekompetanse eller bestått videregående opplæring innen utdanningsprogrammet Salg, service og reiseliv.
Eller på bakgrunn av realkompetanse:
• Dette gjelder personer som ikke kvalifiserer på bakgrunn av formalkompetanse, men som har annen utdanning og / eller relevant arbeidserfaring, og som er 23 år eller eldre i opptaksåret.
Kursmateriell:
Bokliste: Serviceledelse ISBN: 9788205445208
Eksamen / sertifisering:
Det gjennomføres avsluttende vurdering i dette emnet. Eksamensform: Individuell skriftlig oppgave.