Vi tilbyr digitalt kurs om produktledelse. Du lærer deg verktøyene og prinsippene du trenger for å lede et team gjennom en produktutviklingsprosess. Du får en innføring i produktfaget og ferdighetene som trengs for å lykkes med å bygge produkter som både leverer bruker- og forretningsverdi.
Innhold:
Enten du har jobbet med produktutvikling før, eller er fersk i faget, så vil dette kurset gi deg god oversikt over de viktigste prinsippene og verktøyene du bør ha med deg når du leder et team gjennom en produktutviklingsprosess.
I kurset lærer du å:
• Forstå produktrollen og ansvaret du må ta for at selskapet bruker tid og ressurser på å løse problemer som er verdt å løse
• Beskrive hvilket ansvar som ligger i rollen som produktsjef på ulike nivåer, og hvilke egenskaper og ferdigheter som kreves for å lykkes.
• Definere et produktteam og beskrive hvordan designere, utviklere, og produktsjefer bidrar med sin spisskompetanse i å løse problemer sammen.
• Lage en solid produktstrategi som tør å ta noen tydelige valg om hvordan du og teamet skal gå fram for å løse bedriftens viktigste problemer.
• Kombinere utforsking og leveranse i produktutviklingsprosessen, og hvordan du bruker passelig lang tid på begge deler
• Starte med problemet, og bli god på å prioritere og omformulere problemer før du tester en konkret løsning
• Unngå typiske feil det er lett å gjøre som produktsjef
Du lærer:
• Definisjonen av god produktledelse
• Produktsjefens viktigste egenskaper og ansvar
• Hvordan få det beste ut av et tverrfaglig produktteam
• Elementene i en god produktstrategi
• Risikable antakelser og hvordan validere før man bygger
• Kraften i å fokusere på problemet som må løses
Kursekspert: Karl Oskar Teien
Karl Oskar Teien er direktør for produktutvikling og brukeropplevelse i Schibsteds abonnementsaviser. Her leder han teamene som utvikler nettsidene og appene til Aftenposten, Svenska Dagbladet, Omni, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad. Tidligere har han jobbet med et bredt spekter av produkter og tjenester, både i etablerte organisasjoner som Schibsted og Vipps, og i sin egen oppstartsbedrift Pulse. Han brenner for å løse problemer ved hjelp av moderne produkt- og designprinsipper.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs om produktledelse
Eksamen / sertifisering:
Kursbevis ved fullførte kurs