Vi tilbyr kurs i gjør verdistrømmen kundedrevet og effektiv som digital undervisning. Enhver forbedring av din organisasjons produkter og tjenester handler om å forstå hvordan verdiene skapes.
Innhold:
I dette kurset vil du lære hvordan du effektiviserer og forbedrer fremstillingen av dine produkter og tjenester, enten de er heldigitale eller mer tradisjonelt industrielle. Du vil få en grundig innføring i verdistrømsforbedringer. Jon Urdal viser deg trinn for trinn hvordan du og dine medarbeidere gjennomfører endringer til det bedre ved å lære håndverket grundig. Bruker du verdistrømsanalyse til å forbedre og heve kvalitet, effektivitet og opplevelse, så tar du i bruk en av de absolutt mest kostnadseffektive måtene å utvikle organisasjonen, produktene og tjenestene på.
Utbyttet blir mer fornøyde kunder, mer effektive prosesser, økt kapasitet og mer kompetente medarbeidere. Og ikke minst - står du midt i en digital omstilling, så vil dette kurset gi deg mange relevante svar på hvordan du skal gjennomføre endringer og tilpasninger i prosessene og verdistrømmene.
Dette lærer du:
• Hvordan optimalisere verdiskapingen gjennom fokus på kundens verdipreferanser
• Hvordan frigjøre kapasitet ved å fjerne ikke-verdiskapende aktiviteter
• Kartlegging av dagens verdistrøm, sette forbedringsmål og skape en ny, forbedret verdistrøm
• Hvordan sette sammen et team som jobber effektivt med verdistrømsforbedringer
• Hvordan prioritere forbedringstiltak, slik at du får en balansert verdistrøm som leverer etter behov
• Smidig tankegang og riktig prioritering
Leksjoner:
1. Introduksjon
2. Hva er verdistrømmer, og hvorfor skal vi bry oss
3. Et verdistrøm-eksempel
4. Det store bildet
5. Verdistrømmer og forbedringer - hva ser vi etter
6. Sentrale byggestener og begreper i verdistrømmen
7. Beste praksis verdistrøms-forbedringer
8. Vi forbedrer oss til verdistrømarbeidet
9. Feller i verdistrøms-arbeidet
10. Disponering av arbeidet
11. Metodestøtte
12. Dag 1 - Vi samler teamet om oppgaven
13. Dag 2 - Vi tegner dagens verdistrøm
14. Dag 3 - Vi tegner opp den ønskende verdistrømmen
15. Oppsummering - Det store bildet
Kursekspert: Jon Urdal
Jon Urdal har betydelig strategisk og operasjonell ledererfaring og vet at velfungerende team er kjernen i verdiskapningen. Hans tilnærming er bygget på kombinasjonen av involverende og desentralisert lederadferd, Lean-Agil metodikk og utvikling av team som trives, utvikles og leverer fremragende kundeverdi. Som toppleder i flere større skandinaviske selskaper har han benyttet sin erfaring til både å redde virksomheter og til å etablere forbedringskulturer. Jon coacher ledere og team, holder kurs, foredrag og fasiliterer bedriftsinterne workshops.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs i gjør verdistrømmen kundedrevet og effektiv
Språk:
• Kurset holdes på norsk
Eksamen / sertifisering:
Kursbevis