Gå bedre, lettere og mer komfortabelt



Kursarrangør: Oppmerksom Bevegelse
Sted: Sagene samfunnshus
          Oslo, Sagene
Kursadresse: Kristiansandsgate 2, 0463 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Pris: 900

Hvordan bevege seg mer behagelig, mer effektivt og med mindre anstrengelse? Et praktisk kurs hvor vi utforsker og utvikler måten vi beveger oss på.

Vil du bevege deg lettere og mer effektivt, mer behagelig og med mindre anstrengelse? I dette kurset lærer du hvordan du kan gå lettere og bedre, på flatmark, i bakker og trapper. Og også hvordan du kan gå meditativt, og bruke gåturer både til lett mosjon, mindfulness og meditasjon.

Hva vil du kunne oppnå?
• Å gå raskere og lengre.
• Beveg deg lettere og med mindre anstrengelse.
• Forebygge skader.
• Forbedret koordinasjon.
• Reduksjon av smerter og ubehag.
• Bedre utholdenhet.
• Bedre forståelse av læring og bevegelse.

I kurset, eller individuell veiledning, jobber vi med å forbedre grunnleggende motoriske ferdigheter og koordinasjon relatert til å gå. Vi ser på hvordan vi kan utnytte balanse, vektoverføring og spille på lag med tyngdekraften for å gjøre bevegelse lettest mulig. Dette er relevant uansett funksjonsnivå, enten du har utfordringer med normal gange, eller driver aktivt med en idrett hvor løping er en del av idretten.

Undervisningen er basert på Feldenkraismetoden, som er en pedagogisk metode hvor vi bruker oppmerksom bevegelse for å jobbe med rehabilitering, prestasjonsforbedring og personlig utvikling. I kurset vil du veiledes gjennom en serie bevegelsessekvenser på en slik måte at du øker din egen oppmerksomhet på deg selv, og utforsker din måte å gjøre bevegelsene på. Gjennom øvelsene vil du finne nye og mer effektive, bedre koordinerte og mindre anstrengende måter å bevege deg på.

Påmelding eller bestilling av individuelle timer kan du gjøre via kontaktskjemaet her. Oppgi ditt navn og adresse, til bruk på giroen.


Målgruppe for kursset:
• Deg som ønsker å gå mer i hverdagen.
Deg som allerede går mye.
• Om du ønsker å kombinere gange med mindfulness.
• Om du har problemer med å gå eller løpe.
• Om du rehabiliterer etter skader eller sykdom.
• Også relevant for løping og idretter hvor det løpe

Vis flere tilsvarende kurs: