Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart høst - søknadsfrist 20. april
Varighet: 3 år
Pris: 37.800 pr semester

Vi tilbyr bachelor i markedsføring og forretningsutvikling. Finn ut hvordan du kan utvikle den neste store forretningsmuligheten! Lær deg å ta i bruk den eksperimentelle delen av markedsføringsfaget.

Innhold:
Vi omgir oss med stadig flere smarte produkter og tjenester som gjør hverdagen vår enklere. Tjenester som for eksempel Vipps er for mange en selvfølge i deres hverdag, men man skal ikke langt tilbake i tid før dette bare var noe man kunne tenke seg til. Hvor kommer disse tjenestene fra? Jo - kloke hoder! Hoder som har øye for gode forretningsmuligheter og brukervennlige løsninger som kommer både kunde og næringsliv til gode.

Varehandel og tjenestenæringen er i stadig utvikling, og det er økende behov for ansatte med ambisjoner om å utvikle morgendagens løsninger. Hvem som er kunden og brukeren, og hva deres behov er? Dette er kunnskap som står sentralt i videreutvikling av varehandel og tjenestebedrifter. Denne kompetansen ligger i skjæringspunktet mellom markedsføring og forretningsutvikling.

Bachelor i markedsføring og forretningsutvikling tilbyr en innføring i markedsføringsteorier- og verktøy som skal forberede deg som student til å inntre i en markedsføringsrolle. Samtidig gir graden deg en spesialisering i forretningsutvikling. Du vil utvikle en forståelse for hvordan forretningsmodeller er i stadig utvikling, og lære om markedsføringens integrerte rolle i forretningsutvikling. Å jobbe med forretningsutvikling krever en egen måte å tenke på som markedsfører, og studiet vektlegger den eksperimentelle delen av markedsføringsfaget.

Du vil lære mer om blant annet:
• Innovasjonsmetodikk
• Digital markedsføring og varehandel
• Kommunikasjon og samarbeidsferdigheter
• Strategisk tenkning
• Salgspsykologi
• Forbrukeratferd
• Produkt- og tjenesteutvikling
• Du vil også lære om organisasjonsledelse og få en digital forretningsforståelse.

Program:
1. semester:
• Markedsføring og forbrukeratferd (MOF1100)
• Salgspsykologi og kundeopplevelse (SKO1100)

2. semester:
• Digital markedsføring (DIG1100)
• Organisasjon, ledelse og digital forretningsforståelse (ODF1100)

3. semester:
• Bedriftsøkonomi (BØK2101)
• Markedsrettet forretningsutvikling (MFO2100)
• Samfunnsvitenskapelig metode (SVM1100)

4. semester:
• 30 SP valgfrie emner, eller internasjonal utveksling, eller praksis i bedrift (VAL999-30B)

5. semester:
• Kvantitativ metode (KVM3100)
• Produkt- og tjenesteutvikling (POT3100)
• Samfunnsøkonomi (SAM3100)
• Team og kommunikasjonstrening (TOK3100)

6. semester:
• Bacheloroppgave (BCR3103)
• Digital strategi og forretningsutvikling (DIF3100)
• Forhandling og påvirkning i kjøp og salg (FPP3100)

Utveksling i utlandet:
I fjerde semester på dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til meget gode universitet i spennende land som USA, Australia, England, Tyskland og Vietnam. Et slikt opphold er en fantastisk opplevelse som man husker hele livet, som er svært lærerikt og som gir positiv uttelling når man søker jobb.

Undervisningsformer:
I tillegg til tradisjonelle undervisningsformer som forelesninger og gruppearbeid vil det vektlegges studieformer som krever aktiv innsats gjennom engasjement og innlevelse fra deg som student. For eksempel:
• Faglige diskusjoner
• Caseoppgaver
• Prosjektoppgaver
• Workshops
• Bedriftspresentasjoner

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker bachelor i markedsføring og forretningsutvikling

Opptakskrav:
For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen