Bachelor i kreativ markedskommunikasjon



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (180 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart august - søknadsfrist 15. april
Varighet: 3 år
Pris: 45.700 pr semester

Vi tilbyr bachelor i kreativ markedskommunikasjon. Fagsammensetningen dekker et vidt spekter innen markedskommunikasjon. Du lærer om målgrupper, grunnen til at folk gjør og tenker som de gjør, psykologien bak merkevarer og logikken i et marked.

Innhold:
Samtidig må du kunne mye om organisasjoner, samfunnet og kulturen fordi alt rundt oss påvirker oss. Kreativitet er en rød tråd gjennom hele studiet. Du trener på kreative teknikker og metoder for å utvikle nye ideer og løsninger. Du lærer hvilken rolle kreativitet har for innovasjon, og hvilke organisatoriske forhold som kan hindre eller fremme kreativitet i et team eller i organisasjonen. Studiet balanserer hele tiden mellom analyse og kreativitet. Du må ha innsikt i markedene, ha dyptgående forbruker- og kundeinnsikt, og ta strategiske valg.


Program:

1 år)
• Bedriftskommunikasjon
• Kreativitet: Perspektiver og metoder
• Visuell kommunikasjon 1
• Kreativ skriving
• Visuell kommunikasjon 2
• Tekstforfatting
• Markedskommunikasjon og merkevarebygging
• Markedsføring

2 år)
• Kommunikasjon og kultur i et historisk perspektiv
• Digital markedskommunikasjon
• Atferdsøkonomi
• Retorikk og kommunikasjonsetikk
• Valgemne eller utveksling ved utenlandsk skole

3 år)
• Strategi
• Kreativitet og innovasjon i organisasjon
• Organisasjonsteori
• Prosjektledelse
• Vitenskapsteori og metode
• Bacheloroppgave


Utveksling:
I fjerde semester på dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til disse samarbeidspartnerne i utlandet.

USA:
• University of California, Berkeley
• Hawaii Pacific University, Honolulu

Australia:
• University of Queensland, Brisbane
• RMIT, Melbourne

England:
• University of Hertfordshire, Hatfield

Tyskland:
• ISM, Cologne, Dortmund og Frankfurt

Vietnam:
• RMIT, Hanoi eller Ho Chi Minh-byen

Målgruppe for kurset

Alle som ønsker bachelor i kreativ markedskommunikasjon

For å kunne søke på studiet må du ha ett av punktene nedenfor:
• Generell studiekompetanse
• Generell studiekompetanse etter fagopplæring med fag / svennebrev eller yrkespraksis og utdanning etter 23/5-regelen
• Realkompetanse